TBC vaccinatie nodig?

• Bianca

Hallo allemaal,

Wij staan op een wachtlijst voor een kindje uit Sri Lanka. Wij zijn druk bezig om alle inentingen te halen. De mevrouw bij de GGD gaf aan dat een TBC vaccinatie misschien goed kan zijn omdat je in het kindertehuis veel kinderen en volwassen bij elkaar zijn. Daarmee is de kans aanwezig dat je TBC kunt oplopen. Onze vraag is: wat zijn de ervaringen van andere ouders die onlangs nog naar Sri Lanka zijn afgereisd om een kindje op te halen? Hebben jullie inderdaad zo'n vaccinatie gehaald?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Bianca

• summer@

is de wachttijd lang en hebben jullie al een voorstel?, anders zou ik dan pas de vaccintatie`s halen, je krijgt hier alle info van de vergunninghouder welke je moet halen, sommige zijn ook maar een aantal weken werkzaam en dan moet je weer opnieuw, volgens mij?

• MCP

Meestal worden de kinderen in Sri Lanka kort na de geboorte ingeent voor TBC.

Ook de geboortemoeders - vaak aanwezig - zijn over het algemeen ingeent alsmede de verzorgsters.

• Bianca

lin,

De vaccinaties bieden vele jaren bescherming. Daarom hebben wij van onze VGH juist de opdracht gekregen om daar vast mee te starten. Wanneer wij het voorstel krijgen, vertrekken wij binnen enkele weken, vandaar. Bedankt in iedere geval voor jouw reactie.

MCP, bedankt voor de info. Dan hebben wij de TBC vaccinatie (waarschijnlijk) niet nodig.

Groetjes, Bianca

• MCP

Bianca,

wat ik me wel afvraag: de adopties uit Sri Lanka liggen toch al een hele tijd stil?

• Bianca

Dat klopt MCP. Wij hopen dat de adopties binnen afzienbare tijd weer hervat kunnen worden. Dus duimen maar… Wij wachten nog op een update en hopen dat daar goed nieuws bij zit….

Groetjes, Bianca.