China en Amerika

• Melle

Hoi Pepe

Mijn man zit tegen de leeftijd grens aan mochten we besluiten om voor een 3e adoptie te gaan. Voordat het rond is en we met een 3e kindje thuis zouden komen. Dus dat is niet meer mogelijk. Daarnaast is nu mijn BMI nog niet ver onder de 40. Maar ben op de goede weg. Dan de huidige maatstaven bedoel ik de huidige economie. We wonen gehuurd dus kunnen we geen extra hypotheek opnemen. We hebben 1keine auto of ook wel een brakkie. We hebben alle 2een baan maar bij mij geen kans op uitbreiding qua uren. Mijn partner werkt fulltime. We zijn gezond en zijn gelukkig. Dus kunnen we geen 3e procedure opstarten.

• pepe

Hoi T,

financiële dingen zijn hopeloos, het is frustrerend als het daar van afhangt,

de rest hoeft allemaal geen probleem te zijn; je leeftijd geldt op het moment van voorstel, niet als je thuiskomt, je gewicht wordt niet gewogen in China (en soms zelfs niet bijd e huisarts) dus als je er maar onder zit, is het voor China goed en als je gezond betn heb je wat dat betreft alles al mee…

Ik heb ooit ook al eens eerder de vergelijking gemaakt;

naar welke procedurekosten kijk je?

Het ligt nogal aan de VGH en het aantal mensen dat reist wat een totale procedure-kosten zijn. Dat varieert van 13.000 tot 30.000; met 13.000 de kosten als je alleen (of met partner) reist bij VGH A en 30.000 als je met het hele gezin reist bij VGH C. Daartussen zitten allerlei mogelijkheden, maar het maakt natuurlijk nogal uit of je 13 of 30 duizend bij elkaar moet sparen (weten we uit ervaring…)

Sterkte iig,

het kijken naar filmpjes lijkt me erg frustrerend als het er niet meer inzit!

• JE04

Vindt het echt te belachelijk voor woorden over die BMI.

Misschien dat mensen die geen overgewicht hebben van alles mankeren.

Zelf heb ik wel overgewicht en vindt echt dat wij toch een beetje in diskrediet gesteld worden.

Wat zegt dat over de kwaliteiten om een gelukkig gezin te vormen?

• BG

Je hebt het niet over een beetje overgewicht met een bmi van 40 maar over morbide obesitas en das echt heel heel ongezond. Lukt t je niet om beneden de bmi 40 te komen dan is er best veel aan de hand. Naar de dietist en psychologische ondersteuning zodat je naar een iets gezonder gewicht toe gaat.

• Hannah

Als ze zó zwaar bent is de kans op vroegtijdig overlijden groot, dan moet je adoptiekind nogmaals een verlies doormaken. Heeft dus niets met je opvoedkwaliteiten te maken.

• rcn@quicknet.nl

Dan kunnen ze better verboden om te roken toevoegen.

• Hannah

Een verbod om te roken zou misschien ook moeten, maar is niet te controleren. Een BMI van boven de 40 is direct zichtbaar…….

• Elfje

JE04, waarom vind je het te belachelijk voor woorden van die BMI? Een BMI van 40 is toch ook niet gezond. Ik vind het een hele normale voorwaarde, dat een BMI van 40 of hoger niet kan.

• Mirjam1

Ook voor de VS geldt een maximum BMI van 40.

http://www.chinaadoptionagency.org/china-adoption-procedure.html

• Anja1

Het verbaast mij altijd wat dat mensen met overgewicht meteen roepen dan anderen ook van alles kunnen mankeren. Dat kan inderdaad, maar het lijstje voor China omvat naast die BMI nog heel wat andere zaken die minstens zo discutabel zijn. En het mag toch onderhand bekend zijn dat overgewicht heel ongezond is, zeker als het gaat om een BMI van 40 of meer. Dat is niet een beetje mollig (dat ben ik namelijk met een BMI van 25, dus wat meer sporten en weer eens wat meer op eten letten). Een BMI van 40 is heel heel heel erg zwaar en heel erg ongezond voor je hele lijf, voor je hart wat veel harder moet werken, voor je gewrichten die veel meer moeten dragen. Ga nou niet verontwaardigd roepen dat het zo oneerlijk is, maar zorg dat je BMI onder de 40 komt (en dan blijft er echt nog genoeg van je over..;-)

Groetjes,

Anja