Onze zoon heeft nog een chinees paspoort (zijn nog bezig met de procedure tot erkenning naar ned. recht). Kan hij daarmee gewoon reizen binnen Europa (EU) ?
Groet, Veronika
nee hij moet een nederlands paspoort die chinese is hier niet geldig, tip, houd die chinese thuis als je bij het gemeentehuis een indentietijdsbewijs haalt, je kan gewoon als hij bij de gemeente is ingeschreven is en een sofinummer heeft een paspoort krijgen en je hoeft niet over die chinese te praten, alleen zou ik je rednote boekje even meenemen of bewijs van inschrijving in den haag, maar houd dat chinese thuis, wij hebben dit ook gedaan al weer bijna 8 jaar terug maar is hier toch niet geldig en je wil het ook niet kwijtraken. succes en vraag anders je vergunninghouder of die het naar nederlands recht even hoe en wat, want ik praat over 8 jaar terug.
Hallo,
Volgens mij klopt het bovenstaande niet.
Als ik het goed begrijp heeft Veronika de procedure naar Nederlands recht niet afgerond nog en dus een BKA nummer van voor 2006.En dus kan ze nog geen nederlands paspoort aanvragen voor haar kind.
Wij hadden die situatie in 2010 met onze dochter, ook een BKA van voor 2006 en nog geen procedure naar nederlands recht afgerond. En konden reizen binnen europa.
Je moet het even nakijken, in het chinese paspoort staat waarschijnlijk op het visum tot wanneer je met dat paspoort en visum binnen ieg Schengen landen kunt reizen. Verder heb je een vreemdelingenpasje aangevraagd ( denk en hoop ik) toen je net in Nederland was en op dat pasje (en het chinese paspoort) kan je kindje ook reizen.
Check eea even goed, wellicht bij een vergunninghouder of andere instantie dat lijkt me het meest veilig.
Voor zover ik me herinner hebben wij destijds geen extra dingen hoeven regelen om te mogen reizen met onze, toen nog officieel chinese dochter.
Sterkte, groet en goede reis, Titia
Wij zijn in januari 2012 met onze zoon uit China thuis gekomen (BKA 2005) en zijn ook in afwachting van zijn Nederlands staatsburgerschap.
Op dit moment mag hij reizen in Shengen-landen,
mits hij het (tot 2017 geldige) Chinese paspoort + vreemdelingenpasje kan tonen & begeleidt wordt door de daarop vermelde ‘voogd’!
Groetjes, Karen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?