Hoi ,ik vraag mij af of iemand weet hoe lang de wachttijd is voor een gezinsonderzoek bij de raad van Rotterdam.
Groetjes,
Ik vrees dat je niet veel hebt aan mijn antwoord, maar een jaar of twee geleden waren we binnen 3 maanden na aanvraag BKA klaar met ons gezinsonderzoek (was trouwens wel voor een tweede procedure). Voor onze eerste procedure (gestart in 2004) hebben we destijds na de VIA een maand of 4 gewacht op het raadsonderzoek. Geen idee hoe lang de wachttijd momenteel is. Misschien even bellen voor een indicatie? Nog wel een tip trouwens: wij kregen destijds ruim voor we aan de beurt waren al het formulier voor de medische keuring toegestuurd. We hebben dit direct geregeld en binnen een week teruggestuurd. Vervolgens waren we heel snel aan de beurt omdat ze ons formulier zo snel terughadden (en dat van anderen blijkbaar niet).
Wij hebben de VIA cursus afgerond eind april en hadden begin september de eerste afspraak bij de Raad Rotterdam. Het laatste gesprek hadden we op begin oktober en eind november hebben we ons rapport mogen lezen. Gisteren (blijblij) de BT op de mat!
Maar ik weet van een ander stel die ook bij de raad Rotterdam hun onderzoek had (en gelijk met ons de cursus deed) dat zij half augustus hun eerste gesprek hadden en eind september de BT op de mat. Dus ook bij de Raad is er nog (veel) verschil.
Succes met wachten!
Wij waren in januari 2011 klaar met de Via en hadden in juli de BT al op de mat en de gesprekken met de raad in Rotterdam al achter de rug.
maar dat is alweer een tijdje geleden. Toen was de wachtijd voor de raad alleen maar aan het teruglopen.
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat die tijd nu weer aan het oplopen aangezien er minder adoptieaanvragen zijn.
Dus ik hoop voor je dat het niet al te lang op zich laat wachten.
Succes!
Hoi Kind van mijn hart,
Heb je inmiddels al iets gehoord?
Wij hebben 1,5 week onze medische keuring gehad en een paar dagen geleden heb ik even gebeld om te vragen naar de wachttijd. Gewoon om even te kijken waar we rekening mee moeten houden.. Ze plande gelijk een afspraak over een paar dagen! Dus uiteindelijk 2 weken nadat zij de keuring hebben ontvangen komt ze op huisbezoek. Het is overigens dezelfde raadsmedewerker als bij onze eerste procedure. Wel erg fijn!
Dus dit gaat wel erg snel. Bij onze eerste procedure hebben we ruim een half jaar gewacht en toen kwam er toevallig een plekje vrij anders hadden we nog langer moeten wachten.
Succes!
Jasmijn
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?