Vraag aan adoptieouders met bio kindje(s)

• m.a.r.i.j.

Ik heb een vraag voor adoptieuders die ook een biologisch kind hebben. Wij waren een tijd terug ver in de adoptieprocedure toen ik zelf wonderbaarlijk zwanger werd. Alles is goed gegaan en we hebben nu een gezonde kleine hier rond kruipen van bijna 1. We zitten nu te denken om de adoptieprocedure weer op te pakken, omdat we een wens hebben voor een groter gezin. De wens voor een adoptiekind is er ook nog, des te meer ook vanuit het kind nu. Maar hoe is het voor ouders die ook een biologisch kind hebben om ook te adopteren. Ik heb een aantal gedachten waarvan ik niet weet of die realistisch zijn: hoe is je gevoel bij je adoptiekindje tegenover je bio kindje, is het een even natuurlijk gevoel? of was t toch even wennen?

Je weet als ouder van een kind dat vanaf de geboorte bij je is, wat voor ontwikkelingen er allemaal zijn geweest. Mis je dat ook bij een adoptiekindje?

Ik hoop niet dat ik hiermee iemand tegen de schenen trap, we zijn hier heel serieus mee bezig, en ik denk dat het heel normaal is dat we over dit soort dingen nadenken. We hebben zelf geadopteerde kindjes in de omgeving (vrienden/familie), dus we zijn sowieso erg positief over adoptie en weten er veel van af.

Bedankt alvast voor de reacties.

• Simone30

Ik heb je een PB gestuurd. Groetjes, Simone

• Anneke72

Gefeliciteerd met je kindje! Bij ons is alles heel goed gegaan en gaat alles nog steeds heel goed. Voor de oudste, biologische eigen, is de adoptie van zijn zusje iets heel gewoons. Allebei zijn ze mijn kinderen en op een eigen wijze bij mij gekomen. Ze hebben allebei hun eigen bijzondere verhaal. En, onnodig te zeggen maar ik wil het ook niet als taboe behandelen; ik houd van allebei evenveel :-))))))

Ik weet uit mijn omgeving dat iedere ouder bij de keuze om nog een tweede of derde of vierde kindje te willen deze vragen gaat stellen..ook als het niet om adoptie gaat. Het is een grote verandering, voor iedereen in het gezin.

• m.a.r.i.j.

pb's gekregen! bedankt

• Daan

Hoi, wij hebben een biologische zoon van 10 jaar en hebben sinds 15 oktober j.l. onze zoon in China in onze armen mogen sluiten. Luan is net 5 jaar. Het gevoel voor hem is net zo intens als bij mijn andere zoon ondanks dat we ook veel niet weten van zijn ontwikkelen de eerste jaren. Ik hou een weblog bij van ons dagelijks leven op opreisnaarjou.waarbenjij.nu. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je me bellen. Succes en sterkte met al je keuzes!

Danielle

• m.a.r.i.j.

Ik heb nog geen tijd gehad om alle mensen die een privé bericht te mailen te bedanken voor hun openheid, maar bij deze wil ik dat wel even doen!

we lezen alle info aandachtig en slaan het op!

bedankt voor alle tips, ook die van de yahoo groep, die meerdere malen naar voren kwam!

• Niena

Mag ik vragen om welke yahoo groep het gaat?

Alvast bedankt!

• pepe

Er is een groep op yahoo voor gemengde gezinnen,

even googlen op yahoo groups gemengde gezinnen….

Succes!

• Niena

Dankje pepe!