droog worden voor de basisschool

• summer

onze zoon is nog niet droog hij is nu bijna vijf en gaat deze zomer na school hoe zouden we hem droog kunnen krijgen op tijd

• MCP

Tja…geen idee, ik denk dat wij gewoon geluk gehad hebben.

Onze zoon was 3,5 en was nagenoeg droog toen wij hem kregen.

Maar dat was er snel weer af. Hij was veel meer bezig met andere dingen, vooral met taal en spelen.

Ik heb er nooit aandacht aan besteed en dacht: het komt wel.

Toen hij voor de zomer ging wennen in de kleuterklas ( hij was toen 4,5, ik heb hem eerst 1 jaar thuis gehouden) heb ik een week of 2 van tevoren gezegd: op school hebben de kindjes geen luier meer om, zullen wij ook eens proberen zonder luier?

Nou, en huppa….het kwartje viel en hij was binnen een paar dagen droog…

Maar ( inmiddels is hij net 5) ‘s nachts nog niet. Ik doe daar eigenlijk niet veel aan: behalve dat ik hem vertel dat hij echt zelf uit bed mag gaan als hij een plas moet, daar denkt hij wel om als hij wakker is, maar slaapt hij eenmaal…..dan is hij compleet van de wereld. Maar aangezien het bij mijn andere zoon ook ’s nachts ineens goed kwam geef ik het nog even de tijd.

Dus, tja…hoe ik het aangepakt had als hij niet droog was geweest toen hij naar school moest weet ik niet……

• K

Hoe ver is hij nu met zijn zindelijkheid?? Heeft hij nog een luier aan overdag, of is hij zindelijk met door de dag heen wat kleine ongelukjes???

Je hebt nog tijd zat om te oefenen, maar dan moet jullie zoontje daar wel aan toe zijn. Meestal gaat dit redelijk vanzelf ergens in het derde jaar. Vaker droog, intresse in de wc, eerste plasjes en zo “ineens” willen ze zelf geen luier mee aan. Anders kan je proberen je kindje regelmatig op de wc te zetten, te belonen als er een plasje komt en het ook zo opbouwen.

Maar het kind moet er zelf klaar voor zijn. Is hij dat niet kan je alles proberen, maar zal het alleen maar veel frustraties en natte broeken opleveren.

Mocht het niet lukken kan er natuurlijk ook medisch iets aan de hand zijn. Dan kan je via je huisarts denk naar een plas-poli.

groeten K

• Lesley

En dan heb je kans dat als hij eenmaal start in groep 1, hij weer een terugval krijgt. Hadden allebei mijn kinderen ook. Duurt een maand of 3 en dan is de nieuwigheid van school eraf.

Onze zoon was al zindelijk bij adoptie (hij was bijna 5) en onze dochter was bijna 3 bij adoptie en was met 3,5 zindelijk.

Succes!

• jipke1976

Onze zoon was zindelijk toen we hem gingen halen (was toen 2 jaar) Maar ja door alle indrukken was hij te druk om aan te geven dat hij moest plassen en was het dus over.

Geen probleem van gemaakt en “feestje” gevierd als hij ging plassen op toilet. Maar ja soms zelf ook druk dus ook geen erg in om hem op toiilet te zetten.

Nu zijn we de laatste 2 weken er weer mee begonnen ( hij heeft een oudere zus die hij na doet en we zeggen dan als je haar nadoet waarom plas je dan ook niet op de wc haha) We zijn begonnen met hem bijna ieder uur op toilet te zetten en te zeggen als hij straks (duurt nog een jaar) naar de grote school moet hij dan op toilet moet plassen.

Hij is nu zon 2 weken zo goed als droog overdag en we vragen nu bijna niet meer of hij niet moet plassen, hij zegt het zelf. En heel soms is hij dan net te laat dat hij nast de wc plast ipv erin. Snachts doen we nog niet echt de moeite voor als dat hij moet plassen voor slapen gaan en meteen als hij wakker word en idd zeggen dat als hij moet plassen hij dan uit bed mag.

We zijn er dus in het begin even heel druk mee geweest en ook gezegt dat als hij droog blijft hij een kadotje krijgt.

Je kunt ok stickers plakken voor elke keer als hij plast op toilet en bij zoveel stickers een klein kadootje.

S6 ermee

• summer

hij plast wel op de pot, op de 1 of andere manier vind hij de wc eng, hij is bang om erin te vallen, ben al heel rustig bezig met vertellen en boekjes gehaald, maar we het weer proberen dan is het af en toe weer flink mis, ik wil er ook niet te veel druk op leggen, eigenlijk doet de buitenwereld dit meer, maar daar luisteren we niet naar.

zie nog 1 hier met de naam summer sorry ga mijn naam even veranderen anders komt er verwarring.

• chinasummer

heet nu chinasummer, ivm nog een summer hier

• jipke1976

wcbril verkleiner iets???

• chinasummer

jipke1976 dat is ook een idee niet aan gedacht, enorm bedankt en de anderen ook, ga maandag kijken of ik kan krijgen ergens.

• kasteel

Of een zittingverkleiner met een trapje eraanvast. Dan heeft het kind het gevoel dat het wat meer controle houdt boven dat grote gat van de WC (anders een opstapje vóór de WC).