machtiging voorlopig verblijf

• chineesgelukje

Toevallig las ik op de website van de nas dat de mvv te hoog was.

het was iets van 900euro,maar moest rond de 300 zijn.

weet iemand of je dan ook restitutie krijgt als je via china geadopterd hebt??

Zou nstuurlijk wel weer mooi meegenomenzijn….

• ronsabine

wij hebben (augustus 2012) ook €900,- moeten neertellen voor de mvv. En helaas niets gehoord over eventuele teruggave. Ik ben wel benieuwd of dit een optie is. Zou toch mooi zijn.

Groetjes, Sabine

• Lesley

Tekst op site NAS:

IND gaat leges restitueren (10-1-2013)

De Raad van State heeft een uitspraak gedaan dat de legeskosten voor gezinshereniging (waaronder adoptie) met terugwerkende kracht tot 9 oktober 2012 moeten worden verlaagd naar € 225,00 per aanvraag. De legeskosten waren eerder verhoogd naar € 950,00. De IND zal zelf de restitutie projectmatig aanpakken voor aanvragen die na 9 oktober 2012 zijn gedaan. Zodra de NAS de restitutie ontvangt, zullen we deze naar de betrokken gezinnen overmaken.

• Karen K.

Dus iedereen tussen 01-01-2012 en 09-10-2012 heeft E725,- te veel betaald, maar gaat dit niet terug krijgen?

• Anneke72

Nee, als ik het goed lees doet de IND het zelf voor de aanvragen na 1 oktober, die van voor die datum moeten het zelf aanvragen.

Ik ga eens op onder zoek uit…

• meco

Dit zinnetje komt van de site van de IND

http://ind.nl/nieuws/2012/20121221-legesbedragen-gezinsmigratie-naar-verwachting-medio-januari-omlaag.aspx?cp=110&cs=46613

Als uw procedure op 9 oktober 2012 al was afgesloten, komt u dus niet in aanmerking voor terugbetaling.

Zoals ik het lees kun je dus “fluiten” naar je geld als je MVV eerder dan 9 oktober 2012 is aangevraagd!

Wij kunnen hier fluiten! ;-)

• Anneke72

Gatver. Ik ga ook fluiten.

• ronsabine

Ik vind dit eigenlijk gewoon diefstal door de IND! Zouden we nou niets aan kunnen doen?

• meco

Hoi chineesgelukje,

Als jullie kindje via een MVV Nederland is binnen gekomen en deze MVV voor of op 9 oktober 2012 is aangevraagd lijkt mij dat het niet uitmaakt uit welk land het kindje komt.

Succes!

• flap

Als de MVV aanvraag op of na 9 oktober 2012 is ingediend krijg je het teveel betaalde bedrag aan leges terug. Daarvoor heb je pech, tenzij je een rechtzaak begint, die je praktisch zeker gaat winnen.

Daarnaast zijn vanaf morgen de legeskosten van de bijbehorende verblijfsvergunning 0 euro als je een MVV hebt, ook voor een MVV van voor 9 oktober 2012.