Wachttijden voorstel kindje

• muntthee

Hallo,

STEL:

Je hebt het beginseltoestemming binnen en het rapport is gestuurd naar de VH.

Wanneer kregen jullie uiteindelijk een voorstel van de VH? En wat waren jullie (globale) wensen (leeftijd kind, SN) ?

Of wellicht wacht je al een aantal jaren op een voorstel (ook jullie reacties zijn van harte welkom!)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik lees namelijk hier en daar berichten dat een voorstel ook eerder kan komen dan verwacht werd.

Ik lees graag de praktijkervaringen(tu)

Groetjes,

Muntthee.

• chineesgelukje

Wij hadden leeftijd 0-4 jaar en diverse SN's voor china(niet open voor alles).

Eind januari 2012 bt binnen en naar vgh gestuurd.

Maart 2012 eerste intake meiling(bij meiling doen ze er nl 3). April 2012 2e intake.

24 mei start documenten verzamelen. 24 juni voorstel(kon zelfs eerder maar op die dag werd ik pas 30 dus ze konden vanaf die dag onze zoon (juni 2010) pas voorstellen. 18 december thuis gekomen!!

Oftewel best wel een snelle procedure. Nogvoor de documenten naar china waren zijn we gematched. Had zelfs nog enkele weken sneller gekund als ik oud geweest was. (helaas had ik daar geen invloed op…..)

• chineesgelukje

Oud moet natuurlijker ouder zijn…

• Jasmijn05

Hoi,

Ook hier iemand die eerst 30 moest worden voordat we echt verder konden. De papieren hadden we klaar, die werden rond mijn verjaardag verstuurd.

In mei waren we ingelogd in China. 1,5 maand later hadden we het voorstel. Moet ik wel bijzeggen dat het ging om een special focus kindje, stond al enige tijd op het extranet en wij hebben daar zelf op gereageerd.

De leeftijd: 0-4 jaar, en zeer diverse Sn's waaronder de wat ‘zwaardere’ (even tussen haakjes, want wat zwaar is is voor iedereen weer anders.) Doordat de papieren kort in China lagen duurder het weer lang voordat we daadwerkelijk ons kindje mochten ophalen. Ruim 5 maanden.

Succes,

Jasmijn

• Hermine

Bij ons was het wachten op de huwelijksduur van 2 jaar voor China. We mochten 2 maanden vantevoren met verzamelen beginnen.Toen we 2 jaar getrouwd waren ging ons dosier naar China en werden we daar ingelogd. 1,5 maand later werden we gebeld met een voorstel. 9 weken later zaten we al in China. Het ging heel snel allemaal wat we niet hadden verwacht. Dit was afgelopen augustus 2012. Wij hadden als leeftijd 0 tot 2jaar. We stonden voor verschillende sn open. Succes!

• MCP

1e procedure: intake en opsturen papieren duurde 3 maanden, daarna 12 mnd gewacht op voorstel : baby van 9 weken.

2e procedure: intake en opsturen papieren duurde 2 maanden, daarna 2 mnd gewacht op voorstel : baby van 7 mnd.

3e procedure: gereageerd op oproepje, na 1 week bericht dat dit kindje voor ons was, daarna papieren opgestuurd, kindje was 3,5 jaar.

• pepe

1ste procedure; wachtlijst gesloten in de week van aanmelding; 8 maanden gewacht op intake. voorstel 2 maanden later, papieren moesten toen nog verstuurd worden.

procedure 1b; zelfde papieren, voorstel 3 weken nadat we op de wachtlijst kwamen

2de procedure; van BKA tot intake 3 maanden, van intake tot matching 3 weken, voorstel kwam pas later, papieren toen net verzonden.

Uiteindelijk van BKA tot thuis 10 maanden….

procedure 1; kindje(s) 0-5, bijna alle sn (geen volledige doofheid, blindheid, hiv of open rug)

procedure 1b; kindje 0-2 gezond kindje met niet operabele handicap

procedure 2; kindje 0-3,5; bijna alle sn (zie procedure 1)

Alle drie de kindjes hadden uiteindelijk bij voorstel een vrij kleine sn, de jongste was een zogenaamd special focus kindje.

• MCP

O ja, dat wilde je ook nog weten, welke SN:

1e procedure, niet operabele SN, kregen voorstel van gezonde baby, maar moeder had wel zware medicatie gebruikt, ( dit hoorden we dat pas bij ophalen, stond niet in dossier) uiteindelijk ( ze is nu 9 jaar) bleek later dat onze dochter zwak-begaafd is

2e procedure, niet operabele SN, kregen voorstel van gezonde baby, dit ventje bleek later zeer hoogbegaafd te zijn, dat is echt niet altijd eenvoudig (- niet voor hemzelf en niet voor ons, sommige mensen denken dat HB ‘leuk’ en ‘handig’ is, wel dat is dus echt niet zo …- ) en zeker niet omdat zijn IQ > 2x zo hoog is als dat van zijn oudere zus en hij dus ver voor is op haar qua ontwikkeling

3e procedure, zelf gereageerd op een oproepje voor een kindje wat aan 1 oog blind is…wel, dit kind is in onze ogen dus het minst SN van allemaal, want we merken er eigenlijk niets van en hij ook niet want hij weet niet beter. Hij functioneert volledig normaal en is het meest relaxte kind wat ik ooit gezien heb.

• MCP

Even ter verduidelijking: nummer 1 en 2 zijn zeer gezond, ik wil alleen maar aangeven dat een ‘gezond’ kind niet betekent dat alles dan van een leien dakje gaat, want er kunnen altijd dingen aan het licht komen die wel speciale aandacht vereisen, zeker bij een jonge baby is niet alles gelijk duidelijk. En dus kan een hele duidelijke afgebakende SN, zoals een blind oogje, waar niets aan te doen is, soms veel eenvoudiger zijn. Dus SN of gezond….eigenlijk zegt het weinig, dat is wat ik er mee wil zeggen….

• muntthee

MCP, ben het helemaal met je eens.

Bedankt voor je uitleg!.