Wachttijden voorstel kindje

• m.r

jan 2011 SN intake K en T

4 mrt gereageerd op special focus oproep

24 mrt match

21 april officiele voorstel met naam en geb.dat.

5 aug afgereisd naar China

24 aug 2011 thuis

Alles in 8mnd tijd dus vanaf SN China intake

• Ing2

Papieren liggen nu vanaf april 2012 in Colombia en we wachten nog steeds op toestemming. Daarna verwachten ze een wachttijd van 2 tot 4 jaar voor een voorstel.

We wachten op toestemming voor een oudere sibling met SN. En om welke SN het gaat? In Colombia hebben de meeste kinderen een sociale Sn door verwaarlozing of andere oorzaken. Dit is een best wel zware sn. Maar wij staan ook zeker open voor lichamelijke handicaps, deze komen echter niet heel veel voor in Colombia. En dit laatte is voor mijn gevoel beter te overzien dan de sociale SNs.

Kortom we blijven afwachten en we hopen dat we binnenkort bericht krijgen uit Colombia dat we toestemming krijgen. Dan zijn we weer een stapje verder.

Groetjes Ing

• Ralph&Marloes

Wij hebben onze BT op 22 oktober 2012 ontvangen.

Ons rapport werd die datum ook naar de VH gestuurd (in ons geval Wereldkinderen).

Op 22 januari jl., exact 3 maanden later dus, hebben wij een voorstel ontvangen en geaccepteerd!!!

Qua wensen en grenzen staan wij (ons inziens) open voor redelijk veel SN (maar niet allemaal), met als leeftijdsgrens 3 jaar.

Het land waar onze zoon vandaag komt is overigens China.

gr.

http://eenkindjevanver.blogspot.nl/

• muntthee

@ Ralph&Marloes, ik heb jullie een PB gestuurd:-)

• Ralph&Marloes

Hoi Muntthee,

Heb je PB teruggestuurd.

gr.

• Sasha78

Wij waren ook binnen een maand gematcht bij WK :)

• meco

Hai muntthee,

Ik denk dat de wachttijden voor een voorstel afhankelijk zijn van je keuze van land en voor welke leeftijd/special needs je openstaat.

Als je bijvoorbeeld voor China wilt gaan, kunnen de wachttijden heel kort zijn.

Op dit moment zijn ze bij wereldkinderen dringend opzoek naar ouders voor kindjes uit China. ;)

Succes met jullie procedure!

• Lesley

Wij stonden sinds oktober 2010 op de wachtlijst voor 1 of 2 kindjes uit Hongarije, vrij brede SN, leeftijd tot en met 6 jaar. En op 1 april 2011 kregen wij ons voorstel voor een sibling, destijds nog 2 en 4 jaar oud. Sinds 30 mei 2011 zijn wij dan ook een trotse pappa en mamma!

• muntthee

Wederom bedankt voor jullie reacties!

@Marloes&Ralph, een pb gestuurd:-)

• sprokkeltje

Wij stuurden ons rapport naar de vergunninghouder begin januari 2011. We hadden eerst voor een ander land op de pre wachtlijst gestaan een jaar lang toen we een kindje op de site van die andere vgh zagen waarop we wilden reageren.

Eind januari intake, documenten in 9 maart 2011 naar china gegaan en op 16 maart kregen we te horen dat we gematched waren. Op 12 april kregen we het de fotos en het medisch dossiertje.

Wij vlogen op 5 aug naar Beijing, 7 aug naar de provincie en op 8 augustus 2011 mochten we hem dan eindelijk in onze armen sluiten….een van de mooiste dagen van ons leven, samen met mijn bevalling van mijn jongste zoontje afgelopen jaar.