Dollar bankrekening

• doublejoe

Wij zijn bijne in de fase beland waarin we mogen gaan wachten op een voorstel. Wanneer we het voorstel zullen krijgen is het de bedoeling dat er een bedrag in Amerikaans dollars wordt overgemaakt naar het kindertehuis. Omdat de koers ons nu gunstig lijkt om alvast dollars te kopen, willen we een dollarrekening openen. Maar bij onze eigen bank (Rabobank) is dat niet mogelijk als particulier.

Er zullen hier vast wel mensen zijn die het ook op deze manier gedaan hebben denk ik. Bij welke banken kan je als particulier wel een vreemde valuta rekening openen?

Oh ja, voordat ik ‘kritiek’ krijg… het gaat niet om een adoptie uit Amerika

• kind van mijn hart

Hoi ,

Onze oudste 2 dochters zijn geboren in Taiwan en daar hebben wij ook met Amerikaanse dollars betaald.

Bij de komst van onze 2e dochter hebben wij een rekening bij de ABN geopend,bij de rabobank de dollars besteld en deze op de ABN gestort.

Een beetje omslachtig maar met als gevolg een flinke besparing van de euro spaarcentjes.

Veel succes,groetjes van een trotste mama van 3 mooie dochters

• doublejoe

Bedankt voor de info… ik ga contact opnemen met de ABN!

• Anneke72

Oei, ik mag hopen dat het ook NIET om een adoptie uit Afrika gaat, want daarop is momenteel nog veel meer (en terechte) kritiek.

• Nan33

Nou Anneke ik vind het nogal wat om een heel continent over één kam te scheren.

Er zijn bijv vanuit China ook nog wel eens wat dingen misgegaan houd niet in dat gelijk adoptie uit heel Azie niet klopt.