Advocaat

• mirjam1234

Binnenkort zullen wij in zee gaan met een advocaat die een aantal (adoptie) zaken voor ons gaat regelen.

Wij hebben 1 naam van een advocaat door gekregen via de vergunninghouder. Maar ik was even nieuwsgierig naar de ervaringen hier.

Heeft er iemand goede ervaringen met zijn/haar advocaat?

En zo ja, waar komt deze vandaan en wat ben je voor de kosten ongeveer kwijt?

Bedankt alvast!

Groetjes Mirjam

• yvonne

Koomen en Franken in Alkmaar. Die hebben heel veel ervaring, vooraf hoor je de kosten. Dit is een vast bedrag, wordt nooit hoger. Je hoeft er niet eens naar toe, alles kan schriftelijk.

Koomen & Franken, AdvocatenVarnebroek 31815 HA AlkmaarT 072 5153636

• metam

Wij vonden een lokale advocaat prettig. Tiebout advocaten in Groningen was ons kantoor voor beide adopties.

Meta

• Hannah

zie PB

• mirjam1234

Bedankt voor jullie reacties (ook voor de gene die ik in mijn PB vond). Erg fijn en nuttig.

Wij gaan eens een rondje bellen.

Muntthee, zie http://www.adoptie.nl/m/adoptieprocedure_procedurestapvoorstap/mn/3/

Daar staat het volgende:

Indien van toepassing: aanvragen van gezag

Als in het land van herkomst geen adoptieuitspraak heeft plaatsgevonden, moet na aankomst in Nederland bij het kantongerecht het gezag over het kind worden aangevraagd. U dient hiervoor een advocaat in te schakelen.

Groetjes