extra bewijs meenemen op vakantie?

• m.r

Aankomende week gaan we een weekje naar Roemenie. We hebben onze zoon uit China al sinds aug 2011 en hij heeft een ned. ID kaart.

Zouden jullie ook nog een extra bewijs meenemen om aan te tonen dat het je kindje echt is? Eigelijk zou dit natuurlijk niet hoeven maar ik twijfel gewoon of het wijsheid is.

• Jasmijn05

Hoi,

Wij zijn 4 maanden na aankomst gewoon met onze zoon naar Tunesie gegaan. Hij had toen inmiddels een Nederlands paspoort.

Ik was ook een beetje bang voor toestanden, maar dat viel alles mee. Hij vroeg wel of ik dan een Chinese man had. Toen heb ik het uitgelegd en dat vond hij heel bijzonder en mooi. Ik mocht dus met zoon op de arm zonder problemen doorlopen.

Ik had overigens niet iets bij me. Denk dat een Nederlands bewijs zoals een paspoort of ID kaart genoeg is. Misschien nog even het nummer van de ambassade meenemen, mocht er echt iets misgaan.

Veel plezier!

Jasmijn

• m.r

dankjewel jasmijn(:P)

• heppiepost

Het ligt er aan of er een volwassene meereist met dezelfde achternaam als je kind.

Ik reisde vorig jaar alleen met mijn zoon en heb een andere achternaam als hij, toen moest ik een kopie geboorteakte/uittreksel bevolking laten zien waaruit bleek dat hij mijn zoon was. (Hij is Chinees en ik Nederlands dus ja qua uitlerijk lijken wij niet op elkaar)

• m.r

Geen probleem dus want papa gaat ook mee