bericht op website Wereldkinderen

• iris.veen

Dag allemaal,

Op de website van Wereldkinderen lees ik dat alle aanvragen met log in datum in China vannacht gematcht zijn. Ik ben niet zo handig op de computer en kan daarom het bericht niet kopieren. Ik begrijp hieruit dat de wachtlijst leeg moet zijn.

Voor ons nu wel de definitieve duw in de rug om over te stappen. We wachten bij onze huidige vergunninghouder tot we op intake mogen komen en mij is vorige week verteld dat dat nog zeker 2 maanden kan duren. We staan inmiddels 9 maanden daar ingeschreven, maar er gebeurt vrijwel niks en als ik bel (en als ik ze dan al te pakken krijg) krijg ik halve antwoorden of steeds iets anders te horen. Een gesprek hierover kunnen we over 2 maanden hebben. Dat vind ik echt veel te lang, omdat er blijkbaar nu kinderen zijn die ouders nodig hebben en wij zijn er!

Wie herkent mijn verhaal en is overgestapt, of juist niet, en waarom dan niet? Eigenlijk zijn we er al uit, maar toch…het blijft een moeilijk besluit.

groetjes, Iris

• petra12

Hoi Iris,

Ik snap je dilemma heel erg goed. Wij hebben hetzelfde dilemma gehad, nu ruim een half jaar geleden. Wij hebben een gesprek gehad met de vergunninghouder waar we ingeschreven stonden. Daar werd ons weinig concreets gezegd, ook niet dat het niet kon of lang zou duren, eigenlijk niks. We hebben uiteindelijk besloten de overstap te maken. We hadden overigens goed contact met Kind en Toekomst, daar stonden we ingeschreven, maar er was veel niet duidelijk. Ik denk ook echt dat zij ons die duidelijkheid oprecht niet konden geven en dat het geen onwil was. We hebben voordat we over gingen stappen eerst een open dag van Wereldkinderen bezocht. Natuurlijk zeggen zeiden zij ook niet dat het 100% zeker was dat we heel snel een voorstel konden krijgen, maar ze wisten wel dat er erg weinig ouders waren en behoorlijk veel kinderen die ze dus elke keer maar weer voorbij moesten laten gaan. Pas na het bezoek aan Wereldkinderen hebben we de overstap gemaakt.

Inmiddels zijn we iets meer dan 6 maanden verder. We hebben onze documenten heel snel kunnen versturen, binnen een maand, en hebben 4 maanden geleden een voorstel van een jongetje van 1,5 met schisis ontvangen. We zijn super blij en wachten nu op het afreizen. Dat kan nog wel 2 maanden duren. Al met al zijn wij blij dat we deze overstap hebben gemaakt. ondanks dat alle vergunninghouders die in China werken maar op één manier kunnen werken via de shared list blijkt er toch een verschil in werkwijze te zijn. Vrienden van ons hebben vanmorgen een voorstel gekregen van een klein mannetje, zij hebben een log in datum van vorige maand!

Advies is om een open dag te bezoeken, alle vragen te stellen en op je gevoel af te gaan.

Heel veel succes met alle overwegingen en als je nog meer wil weten kun je een priveberichtje sturen.

Groetjes, petra

• iris.veen

Dag Petra,

Dank voor je bericht.

Je tip zal ik opvolgen. Ik zal ons inschrijven voor de open dag bij Wereldkinderen.

Nog een vraagje: begrijp ik goed dat jullie vrienden die een voorstel hebben gekregen bij Wereldkinderen staan ingeschreven? Dat is wel echt super snel, binnen een maand!!

En weet jij dan of het inderdaad zo is dat er nu helemaal geen ouders meer zijn bij Wereldkinderen voor China?

Als je liever hebt dat ik je privebericht stuur moet je het laten weten hoor. Ik weet alleen niet hoe dat moet ;-). ik ben echt onhandig op de computer, sorry….

Groetjes, Iris

• petra12

Dag Iris,

Prima om het zo te doen hoor, kunnen anderen die wellicht dezelfde dilemma's hebben gelijk meelezen.

Ja, onze vrienden staan ook bij WK. Het is super snel ja, binnen een maand. Maar ik begreep van hun dat zij niet eens de snelste zijn. Er zijn mensen die nog sneller na het ontvangen van een login datum al een voorstel hebben. Ik weet niet of de wachtlijst nu leeg is, maar dat begrijp ik wel uit het bericht op de site van hun. Anders moet je gewoon even bellen of mailen.

Groetjes

• Ralph&Marloes

Hallo Iris,

Hier nog een ervaringsverhaal m.b.t. Wereldkinderen.

Wij hebben in november het intakegesprek gehad en begin januari is ons dossier naar China verstuurd.

Op 21 januari ontving Wereldkinderen onze login datum en de volgende dag (!) zijn we gematcht.

Nu zijn we in afwachting wanneer we onze zoon van 3 mogen ophalen.

@Petra

misschien reizen wij wel tegelijk met jullie vrienden naar China, aangezien we ongeveer gelijkertijd zijn gematcht

gr. Ralph & Marloes

• iris.veen

wow, Ralph & Marloes,

Dat zijn de verhalen die je wel eens hoort, maar waarvan je je afvraagt of het echt zo is. De volgende dag een match is niet te geloven. Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat spannend zal dat nu zijn, het wachten op het reizen.

Ik geloof dat we er wel uit zijn. De open dag is eind maart, maar ik denk niet dat we daar op gaan wachten. Het is me wel duidelijk dat er echt ouders nodig zijn en we daar veel sneller kunnen starten.

Zijn jullie tevreden over WK? Het contact dat we tot nu toe hebben is heel fijn en ze reageren altijd dezelfde dag. Is dat ook jullie ervaring?

groet Iris

• Ralph&Marloes

Hoi Iris,

Ik heb je even een privé berichtje gestuurd waarin we onze ervaring met WK (alleen maar postief hoor!) delen.

gr.

• pepe

Fijn dat het zo snel loopt; vooral voor de kindjes….

nog vlugger kan ook hoor; wij zijn vorig jaar gematched 3 weken na intake (7 weken na BT) voordat onze papieren verzonden waren, dus zonder LID.

Was niet via WK, maar als de wachtlijst bij WK nu leeg is, zal het vast ook daar nu weleens op die manier gaan (afhankelijk van sn-lijstje)

• Jackie2012

wow, dat is snel. Ik dacht dat wij snel waren.

Wij hebben ons in dec 2012 ingeschreven bij Wereldkinderen, twee weken na inschrijven hadden we de intake, in januari documenten verstuurd en eind van diezelfde maand log in ontvangen. Exact een week na het ontvangen van de log in is er een match gekomen en kregen wij het voorstel van onze dochter van 2 jaar. We wachten nu op het afreizen. Het is super spannend en kunnen niet wachten om onze dochter op te halen.

Ik heb deze week gesproken met een medewerker van het Chinateam en inderdaad de wachtlijst is helemaal leeg….

Groet, jackie

• sprokkeltje

En er staat zelfs beschreven dat je alleen maar open hoeft te staan voor een volledige schisis. Dus verder hoef je geen sn te benoemen.