hoop voor oudere ouders

• kindjevanver

Graag wil ik mijn verhaal vertellen, omdat ik informatie heb gemist en het zonde vind als andere (oudere) ouders in dezelfde situatie zitten als wij en niet op de hoogte zijn.

Wij zijn een getrouwd stel die al wat ouder zijn. Onze bt verloopt al zeer spoedig (in juni 2013). Wij hadden ons eigenlijk neergelegd bij het gegeven dat er geen kindje in ons gezin zou komen. We hebben veel pech gehad, op verschillende landenlijsten gestaan waar de wachttijden steeds opliepen of werden gesloten. Daardoor zijn we inmiddels 4 jaar bezig. de vergunninghouder waar wij ingeschreven stonden kon niet veel voor ons betekenen. Er is ons verteld dat het wachten was op het verlopen van de bt, maar dat de hoop op een plaatsing eigenlijk nihil was.

Na de oproep van Wereldkinderen hebben wij contact opgenomen. Meer uit het gevoel dat we dat op zijn minst geprobeerd moesten hebben. Er bleken, tot onze grote verbazing, wel degelijk mogelijkheden te zijn, garanties konden ze niet geven. Maar omdat er geen ouders op de wachtlijst staan en en dagelijks kinderen niet gematcht kunnen worden zouden zij het wel graag willen proberen. Onze aanvraag was ruim genoeg op het gebied van special need.

We hebben niet lang na hoeven denken. We zijn overgestapt, hebben alle documenten dit weekend afgerond, die gaan vandaag op de post.

En dan is het wachten op een voorstel, maar ze geven aan eigenlijk geen twijfels te hebben of dit gaat lukken. We hebben nog 3 maanden en de laatste maanden duurt een procedure zelden langer dan een maand, geeft onze contactpersoon van Wereldkinderen aan. Meestal wordt er binnen een week of twee weken al gematcht. Opeens is het niet ‘nog maar’ 3 maanden maar is het ‘nog ’ 3 maanden.

Het is zo onwerkelijk om ons weer te mogen instellen op de komst van een kindje.

We hadden er niet op durven hopen.

Hiermee wil ik dus aangeven dat ook oudere ouders die de hoop misschien hebben opgegeven echt moeten informeren naar de mogelijkheden.

Het hoeft niet voorbij te zijn!

Succes allemaal en laten we hopen dat we met z'n allen het verschil kunnen maken voor heel veel lieve kinderen.

Groet

• toekomstigemoeder

Wat ontzettend lief dat je dit wilt delen met andere oudere ouders! Ik hoop hier binnenkort te lezen dat jullie ouders geworden zijn!

• Elfje

Kindjevanver, ik hoop dat jullie heel snel een voorstel krijgen!

Voor welk land stonden jullie eerst op de wachtlijst?

Trouwens, het verlopen van de BT hoeft niet te betekenen dat het ophoudt. Je kunt deze laten verlengen. Er volgt dan een gesprek met de RvK. En als 1 van de 2 46 jaar wordt, kun je ook een verlenging aanvragen. Je krijgt dan een IBO-onderzoek.

Groetjes

• kindjevanver

Dag Elfje,

Wij hebben al een verlenging, omdat mijn man 46 is geworden. We hebben gebruik gemaakt van de wet bijzondere omstandigheden, maar ook dat loopt dus nu af….

We hopen een kindje tot 6 jaar (ouder is ook welkom hoor) te krijgen.

We hebben eerst voor gestaan Guatamala en daarna voor Oeganda. Nu dus voor China.

Groet,

Miranda

• Elfje

Dag Miranda, hoe lang kun je gebruik maken van de wet bijzondere omstandigheden?

Ik ben blij dat er toch nog goede hoop voor jullie is!

Heeft K&T jullie nooit op een ander land gewezen? Bijvoorbeeld Slowakije, Bulgarije of Nigeria?

Groetjes

• BG

Ik vind het zo wonderlijk dat de china sn procedure nooit in beeld is geweest. Voor verl oudere kindjes met een sn wordt al lang gezocht naar ouders. Dat ligt toch meer voor de hand dan spannende pricedures in Guatamala en Oeganda.

• Elfje

Toen wij ruim 3 jaar geleden een landenkeuze moesten maken, voldeden we niet aan de eisen voor China. Misschien geldt dat voor Kindjevanver ook wel?

• rcn@quicknet.nl

Precies , wij ook ik heb lbo gedaan , daarna kappers opleiding , wel op mbo nivea maar op een particulieren school , man lief mavo , uiteinderlijk met havo van school gegaan en op schiphol gaan werken waar hij nu een hele goede baan heeft met een groot inkomen , maar China kijkt daar niet naar , Kappersopleiding geld niet als mbo diploma , en als je na je mavo niks meer hebt gedaan maar wel een goede baan met leidinggevend functie hebt dat betekend niks.

Wij zijn niet dom omdat ik Kapster wilde worden… mijn heeft geen diploma's maar zijn baas daar bood hem zulke mooie toekomst aan dat hij dit niet wilde laten lopen, en hij werkt daar nog steeds met plezier.

Dus wij komen niet voor China in aanmerking … Opleiding zegt mij niet zo heel veel dat maakt je niet een betere ouder , laten ze eerder kijken naar wat iemand nu doet , hoe lang heb je een vaste baan wat doet iemand wat verdient hij bv.

Ik kan er heel boos en terleurgesteld door raken.

• BG

Blijft mijn vraag staan waarom deze mensen er niet eerder op gewezen zijn dat er wel mogelijkheden zijn

• Omfie

Wat fijn om te lezen dat er voor jullie op deze manier weer goede hoop komt. Uiteindelijk is ieder zijn wens hier om ouder van een kindje te mogen worden. Het is jullie van harte gegund en inderdaad hoop ik hier gauw te lezen dat jullie een mooi voorstel hebben ontvangen.

Succes ermee.

Omfie