Ouders gezocht voor Chinees jongetje

• Elfje

Van de site van K&T;

CHINA

13-03-2013: We zoeken met spoed ouders voor een net 5 jaar geworden jongetje. De aangeboren VSD is reeds geopereerd. Zijn enige handicap is zijn leeftijd! Uitsluitend adoptie ouders van wie het dossier reeds in China ligt kunnen reageren.

Vind het echt ongelofelijk dat voor deze jongen nog geen ouders zijn gevonden!

• Daan

Hallo, wij zijn sinds 1 november vorig jaar thuis uit China met onze 5 jarige zoon. Mochten er mensen zijn die vragen hebben m.b.t. Adoptie van een ouder kind dan kun je die st ellen. Ook heb ik sinds onze reis een weblog bijgehouden waarop je kunt lezen hoe het gaat met ons (www.opreisnaarjou.waarbenjij.nu)

Groetjes Danielle

• marieke04

Bizar om een kind van 5 jaar met een handicap ,,te oud'' op te - moeten- zadelen.

Kwestie van vraag en aanbod?

Weinig adoptieouders, veel kinderen?

Dus de jonkies eerst?

Wat gaan de ontwikkelingen snel.

Wordt natuurlijk ook veroorzaakt doordat er zo weinig mensen nog willen adopteren.

Marieke

• meco

Daar zakt je broek toch vanaf, dat zijn leeftijd als handicap wordt bestempeld!

5 jaar is gewoon nog heel jong, het jongetje heeft nog een heel leven voor zich.

Het is zo leuk om een “ouder” kindje te adopteren, je hebt er al veel meer contact mee dan met een “jonger” kindje.

Geen moment spijt dat wij een “ouder” kindje hebben geadopteerd. :)

Ik hoop dat er voor dit jongetje ook snel ouders worden gevonden!

• Hadassah.

Ik vind het ongelooflijk dat K&T ijn leeftijd als handicap durft te benoemen.

Leeftijd is geen handicap. Schandalig!

• Janmar

dat bedoelt K&T volgens mij niet. M.i. bedoelen ze, dat ze geen ouders hebben voor dit kindje, omdat maar weinig ouders openstaan voor een kindje van 4 jaar of ouder.

Blijkbaar hebben ze niemand die daarvoor openstaat en in dat opzicht is het een “handicap”. En de term komt niet alleen van K&T. Ook CCCWA heeft kindjes op de SL staan met als SN: old (en dan evt. met een hele lichte SN erbij)

• Sander

Op de site van K&T staat onder “Nieuws” -> “Geruchten” een stukje tekst van Bertie Treur waaruit ik opmaak dat er meegekeken wordt op dit prikbord, en dat het over de prikkers alhier gaat die over K&T praten.

Don't shoot the messenger ;-)

• Anja1

Natuurlijk wordt er meegekeken en gelezen door vergunninghouders. Heel erg openbaar namelijk dit forum. Ik zou het ook doen als ik vergunninghouder was..:-). Het feit dat K&T er op hun website op reageert, vind ik wel vrij uniek overigens - meestal doen ze dat niet. Tja, en wat er van waar is… er staan kennelijk mensen bij K&T in de wacht die denken dat ze bij WK al een voorstel zouden hebben gehad - er zal dan geen sprake moeten zijn van beperkte SN lijstjes denk ik maar verder is het koffiedik kijken. Zolang een chinees jongetje wat al wat ouders is kennelijk niet meer gematcht kan worden, denk ik toch dat er iets niet goed gaat. Veel mensen zeggen te willen adopteren, maar (en dan even los van degenen die voor sommige landen niet in aanmerking komen op grond van eisen van zendende landen of nederlandse wetgeving) ik blijf toch echt het gevoel maar houden dat het dan voor een (groot) deel van die mensen niet gaat om een ouder of SN kind.

Don't shoot me..:-)

• Sander

Ingewikkeld! Wij staan zelf wel degelijk open voor oudere kinderen met SN maar kunnen vrijwel nergens terecht. En we kennen genoeg aao's in precies hetzelfde schuitje! Daarom is het voor ons zo moeilijk te begrijpen dat het zo lastig is m.b.t. China…

• Lisa4

Ja, ik zou ook meelezen als ik VGH was… Niets mis mee volgens mij ;-)

Het ligt soms ook wat genuanceerder (en buiten je eigen invloed)

Voor onze eerste procedure stonden wij open voor een ouder kindje maar onze zoon was bij voorstel beduidend jonger dan verwacht. Op korte termijn mogen we een tweede procedure starten maar vanwege de leeftijd van onze zoon lopen we nu tegen de onderplaatsingsgrens aan. We hopen toestemming te krijgen tot 72 maanden maar door de verplichte onderplaatsing en het leeftijdsverschil met onze zoon kunnen we voorlopig nog geen ouder kindje adopteren.

Jammer want (hoewel we natuurlijk erg blij zijn met onze zoon) hadden we twee oudere kinderen een thuis kunnen bieden, waarschijnlijk komt dit vaker voor! Het is dus niet altijd een kwestie van ‘niet willen’.