Jazeker dat is balen. Zo had ik het niet gelezen, het klonk meer alsof de overstap niet mogelijk was om de extra administratiekosten. En dat zou ik echt jammer vinden, want het is wel haalbaar. Althans als de adoptie financieel haalbaar is.
Ik lees het heel vaak van mensen. Ze reageren dan van: bij ons welkom , maar niet mogelijk . En dan reageert daar weer iemand op met: ja bij ons ook niet mogelijk, etc etc etc
En ik begrijp gewoon niet dat er blijkbaar zoveel ouders zijn die willen en dat ze allemaal schrijven : wij willen wel maar het kan niet.
En de kindjes maar wachten…. En wachten….. Het gaat er bij mij niet helemaal in, eerlijk gezegd.
Ten tweede vind ik het een nutteloze toevoeging aan de discussie, sorry.
Maar je hebt gelijk, als je niet aan de eisen voldoet, is dat heel erg jammer. En frustrerend. Voldoen jullie nooit aan de eisen? Bij China lijkt het namelijk meer, dan dat het soms is. Aan het vermogen kom je al snel als je alle inboedel optelt, en ook de andere eisen lijken strenger op papier. Want ook voor andere landen moet hè gezond zijn etc. Etc. Bij ons speelde het huwelijk een rol, maar dat is een kwestie van tijd geweest.