Ouders gezocht voor Chinees jongetje

• pepe

Nou, dat is dus NIET waar; vanuit China kan een vergunninghouder zelfs het dossier van het kindje versturen naar de andere vergunninghouder;

dus als K&T geen ouders op de wachtlijst heeft voor dit kindje maar WK of Meiling wel, dan kunnen de VGH's samen een verzoek doen om het dossier te laten overgaan naar de andere VGH; dan kan vervolgens die VGH de ouders die wel bij dit kindje passen het dossiertje laten locken….; ouders blij, kindje een kans en geen extra kosten; alleen een telefoontje naar het CCCWA. Zeker met moeilijker plaatsbare kindjes gebeurt dit regelmatig in bijvoorbeeld Amerika.

Hetzelfde geldt voor overstappen van ouders; ook dit is voor China gewoon mogelijk, als je de verhalen vanuit Amerika leest; maar ook daar is het vaak moelijk vanwege de kosten die er aan verbonden zijn ‘en vanwege de medewerking van VGH’s….

Maar goed; als ik bij een van de andere 2 op de wachtlijst stond, en hier vol voor wilde en kon gaan; zou ik contact opnemen met mijn VGH; zij kunnen het beste inschatten of K&T bereid is dit dossier te switchen…. en dan is het afwachten of CCCWA meewerkt….

• pepe

Ik sluit me hier bij aan;

er is in China veel meer mogelijk dan op basis van regeltjes lijkt;

zeker als het gaat om special focus kindjes

-inkomen moet voldoende zijn (maar dat is niet eens zo heel hoog als je het omrekent… het gaat namelijk om dollars…)

-eigen bezit is ook in dollars (voor China dan! de VGH geven het nog weleens aan in euro's) en daar mag je heel veel bij meerekenen naast je spaargeld; overwaarde van huis, auto, verzamelingen, l

-medisch is het soms gewoon afhankelijk van hoe het verwoord is in je gezinsrapport waardoor het ene gezin met aandoening A wel kan adopteren en het andere niet; goed nalezen bij het inlezen! Bij special focus kindjes wordt soms eerder iets wel goedgekeurd; zeker als het kindjes zijn waar ze al langer voor op zoek zijn naar ouders. Daarnaast kan een vergunninghouder dingen navragen bij het CCCWA; en is een aanvullende brief van een arts soms voor het CCCWA genoeg reden om ouders toch te accepteren.

-ditzelfde geldt voor opleiding, aantal kinderen in het gezin, huwelijksduur enz; als je de regels leest lijkt het heel star maar als je VGH bereid is voor je te bemiddelen lijkt er veel meer mogelijk.

Maar; de VGH moet het willen/een band hebben met het CCCWA en het kindje waar het om gaat moet moeilijk plaatsbaar zijn. Als er 100 ouders te vinden zijn voor een kindje gaan ze echt geen toestemming buiten hun eigen regels omgeven…. terwijl dit wel gebeurt als een kindje al lang op de shared list staat en al diverse keren van VGH geswithced is.

Als je meer wilt weten; via Rumor Queen (chinaadopttalk.com) kun je heel veel ervaringsinformatie vinden als je doorklikt naar het forum. Veelal Amerikanen maar zeker ook mensen uit de rest van de wereld, wat vaak toch duidelijk maakt welk stukje chinees is en welk stukje vanuit de VGH komt….

• Zoé

Leuk dat je de verhalen aan je zoon hebt gericht! Groetjes

• Ing2

Tja en als ze nou ook eens gaan aanpassen dat een tweede huwelijk ook mag als je nog niet zo lang getrouwd bent.

Ik vind het soms zo frustrerend dat wij nu al weer een jaar aan het wachten zijn op toestemming vanuit Colombia, omdat dat zo ongeveer onze enige mogelijkheid is.

Wij staan open voor veel kinderen met SN en ook zeker oudere kinderen.

En dan zie je verschillende oproepjes uit diverse landen van kinderen die we dan zo graag een warm thuis zouden willen geven.

Je zou het dan bijna wel willen gaan opgeven door alle regeltjes.

Heeft het nog wel zin om door te gaan denk je wel eens, het gaat zo tegen mijn gevoel in. Wij willen graag kinderen helpen en het wordt ons bijna onmogelijk gemaakt.

En dan zie je weer een oproepje voorbij komen. Daar kan ik verdrietig van worden. Ook deze kinderen verdienen een warm thuis.

Ik hoop echt dat er een fijn gezin wordt gevonden voor dit jongetje

• pepe

Ing2,

ook voor huwelijksduur worden “ waivers” verstrekt vanuit China….

geen idee of de Nl'se VGH er aan mee werken, maar als het moeilijk laatsbare kindjes zijn, is China echt niet zo streng!

Sterkte met wachten!

• rcn@quicknet.nl

Beste allemaal, zo als beloofd zou ik jullie op de hoogte houden als ik gebelt was , en dat ben ik.

Ik kan niet anders zeggen dat ik vreselijk blij ben met dit telefoontje , ze heeft me daadwerkelijk gerustgesteld dat er een mouw aan te passen valt mocht je geen goede opleiding hebben , als je maar een baan hebt en dit positief kan verwoorden , mijn kappersopleiding was geen probleem .

Wel gaf ze aan dit goed te bespreken met onze raadonderzoeken , ze vertelde dat deze mensen graag ons zouden willen helpen.

Het is natuurlijk anders als je bv een crimineel verleden hebt en dit wilt verdoezelen , maar wat betreft opleiding viel er echt over te praten.

Met dit goede bericht gaat er voor ons een extra land open en ik kan niet anders zeggen dat ik door dit telefoontje echt positiever ben gaan denken.

Het blijkt dus niet zo zwart en wit te zijn als wat er op hun site staat.

Voor de gene die het willen weten ik heb contact gehad met Wereld kinderen en ben blij dat ik dit heb gehad.

• Anja1

Hoi Ing,

Ik zou het zeker eens ‘in de groep’ gooien bij een vergunninghouder - want op amerikaanse fora zie ik wel ontheffingen op ‘eisen’ voorbij komen voor moeilijk plaatsbare kinderen. Zeker nu het voor vergunninghouders lastiger is/wordt om ouders te vinden voor SN kinderen uit China, denk ik dat de bereidheid om mee te denken in dit soort situaties steeds groter wordt. Kan me ook haast niet voorstellen dat die lengte van een tweede huwelijk een blijvertje is in de eisen van China, maar goed, vooralsnog is het nog zo. Informeer gewoon eens, ik zie hier nu al zoveel berichtjes van mensen voorbij komen dat er meer mogelijk is dan lijkt als je puur naar het ‘eisenlijstje’ van China kijkt. Wie weet? En die kids verdienen het.

Groetjes,

Anja

• Anja1

Dat klinkt heel positief allemaal. Heel veel succes met jullie procedure!

Groetjes,

Anja

• Zoé

Fijn! Gefeliciteerd. Wij hadden destijds een raadsmedewerker die goed meedacht. Dat is wel een beetje gek bij het nalezen, ik was opeens een enorme sportvrouw. Haha ik sport 2x per week omdat het van mezelf moet. Maar goed, het gaat inderdaad echt niet om het verdraaien van schokkende dingen. Mijn man en ik zijn jeugdliefdes en hebben elkaar ontmoet in een discotheek. Dit werd in het verslag iets anders neergezet, want discotheek dat kan in sommige landen blijkbaar echt niet. Succes in ieder geval. En wat betreft het jongetje, ik hoop en verwacht ook wel, dat er aspirant ouders gebeld hebben!!