Nou, dat is dus NIET waar; vanuit China kan een vergunninghouder zelfs het dossier van het kindje versturen naar de andere vergunninghouder;
dus als K&T geen ouders op de wachtlijst heeft voor dit kindje maar WK of Meiling wel, dan kunnen de VGH's samen een verzoek doen om het dossier te laten overgaan naar de andere VGH; dan kan vervolgens die VGH de ouders die wel bij dit kindje passen het dossiertje laten locken….; ouders blij, kindje een kans en geen extra kosten; alleen een telefoontje naar het CCCWA. Zeker met moeilijker plaatsbare kindjes gebeurt dit regelmatig in bijvoorbeeld Amerika.
Hetzelfde geldt voor overstappen van ouders; ook dit is voor China gewoon mogelijk, als je de verhalen vanuit Amerika leest; maar ook daar is het vaak moelijk vanwege de kosten die er aan verbonden zijn ‘en vanwege de medewerking van VGH’s….
Maar goed; als ik bij een van de andere 2 op de wachtlijst stond, en hier vol voor wilde en kon gaan; zou ik contact opnemen met mijn VGH; zij kunnen het beste inschatten of K&T bereid is dit dossier te switchen…. en dan is het afwachten of CCCWA meewerkt….