visum

• Alice

Wij gaan weer (hoop ik) naar China maar weet iemand of je dat via de post kunt regelen. De vorige keren zijn wij zelf naar Den haag geweest en kreeg je het visum de zelfde dag weer mee terug maar dat is 10 jaar geleden en er zal veel zijn veranderd. Hopelijk kan iemand ons helpen.

Gr Alice

• pepe

Een visum gaat niet meer via de ambassade maar via een visumdienst; apart gebouw, vlak bij het station (loopafstand) van volgens mij hollands spoor (maar dat zou ik moeten terugzoeken). Het is daar een stuk minder druk als bij de ambassade….

Het is echter ook een stuk duurder geworden (70 euro pp) en kan niet meer op ‘e’en dag; het duurt altijd 4 dagen.

De lijst die je moet invullen is flink uitgebreid

Via de post kan, rechtstreek via visumdienst maar dat is best duur en er zitten flinke haken en ogen aan.

China online visumdienst kan het ook voor je doen (en vast ook nog andere bureaus) met hen hebben we goede ervaring voor onze legalisatie.

Visa hebben we uiteindelijk zelf gedaan; met de trein heen op zo'n aanbiedingskaartje, afgeven en later met de trein weer terug…. geen files, geen parkeerproblemen alleen 2 keer een dagdeel tijd….

• Alice

Wauw dan is er echt veel veranderd, dank je wel voor je snelle antwoord, ik ga dan maar eens kijken of wij het via die visumdienst kunnen gaan doen.

Dank je wel.