Nigeria wachttijd

• Colette

Op de site van Kind en Toekomst is te lezen dat er ouders voor oudere kindjes gevraagd worden. Heeft iemand recente ervaring hoe lang de wachttijd op dit moment kan zijn tussen het moment dat de gegevens in Nigeria liggen en het voorstel?

groet, Colette

• driekindjes

Bij Nigeria weet je het maar nooit…. Soms heel snel en soms duurt het veeeeeel langer….

• Elfje

Hebben wij laatst ook gevraagd. Ze weten geen exacte wachttijd. Ze hebben nu echter voornamelijk stellen op de wachtlijst voor Nigeria voor kinderen t/m 3 jaar. En weinig stellen voor kinderen van 3 jaar en ouder. Vandaar de oproep.

• ans

Onze gegevens liggen sinds maart 2012 in Nigeria.

Wij stonden op de wachtlijst voor een kindje tussen de 2 en 5 jaar.

En we zijn drie weken geleden gebeld met het voorstel voor een jongetje van 4 jaar oud.

Al met al dus een wachtlijst van een jaar.

• Elfje

Gefeliciteerd, Ans!! En wat snel, maar een jaar wachttijd! Weten jullie al wanneer jullie naar Nigeria vertrekken?

• Colette

Ja, ik begrijp dat het per situatie nogal verschilt en dat de wachttijd moeilijk te voorspellen is, maar ik ben benieuwd of er nog wat gaat veranderen in de wachttijd, aangezien K& T vast niet voor niets een dergelijke oproep plaatst?

Bedankt voor jullie reactie overigens. En Ans van harte gefeliciteerd, hoor, prachtig nieuws.

• driekindjes

Nigeria heeft geen wachtlijst op volgorde en geen procedure is daar hetzelfde, voorspellingen zijn dus lastig te maken. Sommigen wachten na voorstel. 3 week en de ander wacht nog een jaar na voorstel…. De ene reis duurt 5 week en de ander blijft 11 weken in Nigeria…. Just go with the flow…. Is het motto

• Elfje

Colette, zoals ik al schreef, heb ik K&T hierover gebeld. Ze hebben nog maar weinig stellen op de wachtlijst voor kinderen boven de 3 jaar. Vandaar de oproep. Zodat ze geen “nee” hoeven zeggen als er vanuit Nigeria aangegeven wordt dat er een kind boven de 3 geadopteerd kan worden. Mijn telefoontje is alweer van enkele weken geleden, je zou K&T er nog eens over kunnen bellen.

• ans

Ja dat werd ons ook verteld door K&T. Ze kunnen éçht geen indicatie geven van hoe lang het allemaal gaat duren.

Wij kunnen binnen nu en een maand gebeld worden over nieuws wanneer we af mogen reizen, maar het kan ook nog vier maanden duren zeiden ze.

Ook werd ons verteld dat we er alvast maar aan moesten wennen, want zo gaat dat in Afrikaanse landen.

Colette en Elfje, voor welke leeftijd staan jullie op de wachtlijst?

• Colette

Ja, het blijft onzeker allemaal, je kunt slechts afwachten. Dit lijkt me ook zeker lastig als je al een voorstel voor een kindje hebt. Jullie kunnen natuurlijk niet wachten totdat je naar Nigeria mag en je hem in je armen mag sluiten. Ik sta op de wahtlijst voor een kindje in de leeftijd tussen 2 en 6 jaar, Ans.