herhaalde oproep website wereldkinderen

• iris.veen

ik zag trouwens net dat er weer een herhaalde oproep op de website staat van Wereldkinderen. Er zijn geen ouders meer voor China op de wachtlijst. Wij hebben ervaren dat het inderdaad zo is dat de wachtlijst vrijwel continu leeg is omdat er vrijwel direct een match kan plaatsvinden als er een echtpaar een login datum heeft vanuit China.

Er staat ook in dat de wachttijd de afgelopen periode maximaal 3 maanden is geweest. Dat klopt, bij ons was dit 1,5 maand. Ik weet dat ze met hun handen in het haar zitten omdat er wel kinderen zijn, maar geen ouders! Alle ouders die binnenkomen worden vrijwel direct gematcht.

Mocht iemand meer willen weten, stuur me dan een privebericht. Ik heb zojuist ons verhaal erop gezet. Wij hebben net een voorstel van een klein meisje!!!! En zijn super blij.

Groetjes, Iris

• Felicia

Hallo,

Super dat je dit bericht plaats! Het is goed om dit onder de aandacht te brengen en ik hoop van harte dat voor al die kinderen ouders gevonden worden!

Alleen….. heb ik ook al contact met Wereld kinderen gehad over het feit dat we niet voldoen aan alle eisen.. Een daarvan is bijvoorbeeld dat wij geen Engels kunnen in woord en geschrift. Ik begrijp niet waarom er geen oplossingen worden gezocht voor dit soort eisen waar niet aan kan worden voldoen. Ik begrijp dat tijdens de procedure dit erg belangrijk is(anders is het waarschijnlijk geen eis) Maar uiteindelijk zal je kindje het geen eis vinden dat je geen Engels kan in woord en geschrift. Of heb ik het mis?!

Kortom ons huis staat open voor meerdere adoptiekindjes en ik lees steeds vaker dat er ouders te weinig zijn voor China maar door de strenge eisen is het ook niet haalbaar voor iedereen. Ik vind het jammer dat Wereld kinderen op mijn reactie erg makkelijk reageert en vervolgens hebben ze ouders tekort!!

Is het niet tijd dat Wereld Kinderen in actie komt? Ik snap niet dat wereld kinderen niet gaat zoeken naar eventuele oplossingen voor dergelijke eisen als daar niet aan kan worden voldaan. Als dit namelijk wel het geval zou zijn dan denk ik dat er een grotere groep ouders gaat komen.

Groetjes Felicia

ps: voor de leden die gaan reageren met: neem een cursus Engels. Ik kan jullie nu alvast vertellen dat ik heel veel cursussen en lessen Engels heb gevolgd… Maar het gaat er gewoon niet in. Ik heb weer andere talenten :-)

• pipje

Felicia als de Engelse taal het enige “struikelblok is”zou ik eens bij de andere vergunninghouders informeren.

Ik weet dat bij Meiling er een Nederlandse begeleider mee gaat, misschien dat de Engelse taal minder (of helemaal niet) een belemmering is.

Ik zou er gewoon eens een mailtje aan wagen, zou toch jammer zijn als door een niet aangelegde talenknobbel je niet uit China zou kunnen adopteren.

• iris.veen

Dag Felicia,

Wereldkinderen heeft Chinese medewerkers in China in dienst die heel goed Engels schijnen te spreken. Alle communicatie gebeurt in het Engels als je daar bent en daarom is van belang dat je Engels spreekt, Dit is ons verteld. Helemaal geen Engels spreken is dan wel erg onhandig. je moet ook in de rechtbank kunnen vertellen hoe je je kindje gaat opvoeden en er kunnen allerlei vragen gesteld worden.

Jammer als dit een struikelblok zou moeten zijn, ik heb bij veel landen als eis gelezen dat je Engels moet kunnen spreken. Lastig hoor. Succes met het vinden van de beste mogelijkheden.

Je hoeft het niet vloeiend te kunnen spreken en schrijven hoor, als je je maar goed verstaanbaar kan maken en documenten ter plekke kunt begrijpen in het Engels.

groetjes, Iris

• Felicia

bedankt voor jullie tips wat betrefd het engels! We zijn aan het rond kijken en informeren en het moet goed komen! We zijn aan het kijken voor Nicaragua. Voor dit land is(als ik het goed heb begrepen) geen taal vereist er is daar goeie begeleiding die ‘'alles’' regelt wanneer het neer komt op de taal en procedure in de rechtbank. We zijn wat Spaanse woordjes aan het oefenen :-) wie weet zit er nog iets verborgen bij ons en gaat het er nu uitkomen ;-) :-D

• Lesley

Felicia,

Ik hoop dat het lukt! Maar even een kritische kanttekening: als je Spaanse woordje gaat leren dan lijkt het me dat je toch ook Engelse woordjes kunt leren (of al geleerd hebt op de lagere en middelbare school).

Waar een wil is is een weg denk ik dan maar en uit ervaring weet ik dat Engels makkelijker te leren is dan Spaans.

Succes!

Lesley

• mimi1981

Jammer dat de vermogenseis zo hoog is…waar halen jullie een ton vermogen vandaan? Overwaarde huis of of of? Dat hebben wij helaas echt niet….

• Felicia

Hallo Lesley,

Ik kan je alleen maar gelijk geven! :-) waar een wil is is een weg daar heb je echt een goed punt! Die wil is er ook absoluut! Daarom probeer ik ook wat woordjes te leren zodat we in iedergeval ons kunnen redden bij een fruitstalletje, supermarkt, restaurant etc. en weten wat een appel, meloen of iets anders is :-) maar de offiecielle gesprekken ivm de adoptie die lijken mij gewoon heel erg moeilijk of het nu spaans of engels is. Wat ik zelf erg fijn vind is dat er daarom ook landen zijn waar tolken aanwezig zijn of begeleiding die bepaalde zaken voor je regelen of vertalen. Wat ik nu zelf daarom proberen ga te bereiken is dat ik in iedergeval door woordjes te leren me kan redden met kleine dagelijkse dingetjes die niet al te veel talenkennis eisen. Misschien dan wel geen hele zinnen of goed opgebouwde zinnen maar dat we ons hopelijk wel kunnen redden met de dagelijkse kleine dingen.

Ik moet verder eerlijk zeggen dat ik te weinig kennis heb van talen welke taal nu makkelijker of moeilijker is. Ik heb me laten vertellen dat Spaans juist makkelijker is maar goed wie ben ik! :)

Iedereen succes met de procedure en alles wat nodig is! (tu)

Groetjes Elise

• Felicia

Is het niet zo dat alles meetelt? hypotheek etc? Ik weet het niet helemaal zeker maar laatst zei iemand tegen mij als je een eigen koophuis hebt en als je daar je eigen vermogen van meetelt dat je er wel komt. Maar daarnaast vind ik de eisen wel eens te ver gaan…… Iemand met minder geld te besteden kan net zo goed een warm en liefdevol thuis te bieden hebben. het is misschien te hopen dat de eisen versoepelt zouden worden in de aankomende jaren. Hopelijk vinden dan al die kinderen een thuis die ze zo hard nodig hebben! Ik hoop het zo!

• mimi1981

nou ja…wij hebben wel een koophuis…maar met de crisis van vandaag de dag…gaat ons spaargeld dat we erin staken eerder in vlammen op…dan dat we overwaarde voor ons huis hebben….

Jammer inderdaad…wij zijn begin 30…dus nog geen uitgebreid werkverleden…en op het hoogtepunt van de huizenmarkt ons eerste huis gekocht (en verkocht met verlies om een groter huis te kunnen kopen)

Maar wij moeten nog aan de hele procedure beginnen…dus nog tijd genoeg om dat geld bij elkaar te sprokkelen…:)

Maar iemand een idee hoe die 80.000$ gerekend wordt? (ik heb bijvoorbeeld een goedlopende website met een voorraad van 40k alleen al..)