regioavond SN, meerlingen, oudere kinderen

• caro

Wereldkinderen UITNODIGING

REGIO-AVOND donderdag 27 juni 2013

om 20.00 uur te Koedijk, Alkmaar

Wij organiseren dit keer een:

Ervaringsuitwisselingsavond

met als thema:

de adoptie van een kindje met een Special Need (SN)

 de adoptie van meerlingen

 de adoptie van een ouder kindje

Wij zullen een aantal tafels plaatsen in de zaal, waarachter ervaren adoptieouders plaats zullen nemen om zo op een informele manier ervaringen met elkaar te kunnen uitwisselen over de hierboven genoemde onderwerpen. De ouders die aanwezig zijn, hebben o.a. ervaring met kinderen met schisis, Spina Bifida, spalk aan been, blaas buiten lichaam, missen van hand, prematuur, adoptie van sibling en tribling en adoptie van oudere kinderen (3, 4, 5 jaar bij aankomst).

Hiermee willen wij aanstaande adoptieouders in staat stellen om zich meer en beter te kunnen verdiepen in en voorbereiden op hun aankomende adoptie. Tevens kunnen adoptieouders ideeën en ervaringen met elkaar delen en leden kunnen elkaar (weer) ontmoeten.

Ook zullen Inge Prenger & Nicole Wilbers van Wereldkinderen Den Haag

aanwezig zijn voor al uw vragen

.

De Wereldwinkel uit Warmenhuizen verkoopt tijdens deze avond spulletjes uit

de diverse landen van herkomst (

let op: geen pin, alleen contante betaling!).

De avond is voor leden en niet-leden, voor adoptieouders en ouders die van plan zijn te adopteren!

De avond vindt plaats in wijkcentrum

De Rietschoot, Saskerstraat 22 in Koedijk (tel. nr. 072-5615595).

Parkeren kan aan de achterkant van De Rietschoot bij De Hertog.

Wij verzoeken u vriendelijk om u z.s.m.

en vóór vrijdag 21 juni 2013 aan te melden via

Elly van der Zee, ellyvdz@gmail.com.

De entree voor leden bedraagt: € 5,00 (bij vooraanmelding) en voor niet leden: € 7,50.

Graag tot ziens op donderdag 27 juni a.s.!

Actitviteitengroep:

Elly van der Zee (0223 668158)

& Peter Karsten (0226 755027)

• johanada@quicknet.nl

Hallo allemaal,

Lijkt mij een hele boeiende avond!

groetjes Ada

• Lesley

Ik kan wel aanschuiven als deskundige, 2 oudere kindjes geadopteerd met een SN :-)

• Elfje

Jammer dat het zo ver weg is. Hopelijk wordt het ook nog eens in een andere regio georganiseerd.

• caro

Heel jammer, maar de avond is ivm te weinig aanmeldingen geannuleerd.

10 oktober is onze volgende regioavond met Anneke Vinke met als onderwerp; Liever geen straf…

Waarom straffen en belonen niet altijd goed werkt voor geadopteerde kinderen.

Je kunt je hiervoor al opgeven. Staat ook op de discussielijst.

• Nan33

De avond leek me heel interessant maar helaas ook voor mij te ver weg, met het openbaar vervoer ben ik 2,5 uur onderweg. Misschien een idee om dit soort avonden te organiseren in een wat grotere plaats die met de trein goed bereikbaar is.

• Nannie

Waarom worden deze avonden met name in Koedijk georganiseerd?

Dat is zo jammer.

Ook wij zouden heel graag naar meerdere studieavonden gaan.

Maar ja…. doordeweeks 's avonds in Koedijk….

Meer centraal en op een moment dat werkenden hier ook heen kunnen zou een goed idee zijn.

(zaterdag?!)

Op deze manier sluiten de onderwerpen zeker wel aan bij een vraag, maar locatie en tijdstip niet.

Dat is toch jammer?!

• caro

Wij doen dit vanuit de regio Alkmaar van Wereldkinderen. Wij zijn allemaal vrijwilligers. Zo zijn er meerdere regio´s die regioavonden aanbieden. Ik weet niet of jullie lid zijn van Wereldkinderen en vrijwilliger willen worden?

• Nannie

Ha Caro,

Eigenlijk zijn jullie gewoon keigoed bezig daar in Alkmaar en wensen de andere (aspirant) adoptieouders dat er elders ook dergelijke scholing / bijeenkomsten zouden worden georganiseerd. Gewoon zo doorgaan dus.

Hopelijk doet goed voorbeeld volgen ;-)

En nee: wij zijn geen lid van Wereldkinderen.

Eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten om van meerdere adoptiestichtingen lid te worden.

Dat is ook wel logisch toch?

Het kost immers al genoeg.

• caro

Dank je voor het compliment.