K&T zoekt ouders voor Pools meisje

• meco

Onder het kopje nieuws:

POLEN

29-05-2013: Op dit moment zoeken wij ouders voor een net 4-jarig meisje.

Haar moeder heeft tijdens de zwangerschap alcohol gebruikt. Verder heeft het kind een lichte hartafwijking: ASD en een scheve stand van haar enkels. Ze ontwikkelt zich heel goed, het is een vrolijk en communicatief kind met een rijke woordenschat. Ze toont zich in het dagelijks leven zelfstandig en is actief in contact. Ook in een groepje kinderen functioneert ze op juiste wijze.

Alleen aspirant adoptiefouders met een Christelijke achtergrond kunnen op dit voorstel reageren. Tevens zullen zij open moeten staan voor een kindje met FAS, hetgeen ook in het gezinsrapport moet zijn beschreven.

• Elfje

Er blijken sowieso bijna geen wachtenden meer op de lijst voor Polen te staan, momenteel.

• Zoé

Goh is dat een voorwaarde van het land? Dat je een christelijke achtergrond moet hebben? Dat wist ik niet, ik dacht dat het voor Polen meer een pre was, niet een zwaartellende eis.

• MCP

Het komt op mij over dat op DIT voorstel alleen ouders met een christelijke achtergrond kunnen reageren.

Dat zou bijvoorbeeld een eis van het tehuis of evt. moeder kunnen zijn…

Om deze reden hebben wij ook ons zoontje toegewezen gekregen, het was een eis vanuit het land van herkomst die specifiek bij dit kind hoorde.

• Zoé

Ah ok, ik begrijp het.

• Melle

De christelijke overtuiging is ivm de 2 adoptie bureau's in Polen. 1 plaatst alleen maar kinderen bij ouders die katholiek zijn. En de andere is wat meer ruimdenkender en breder. Ik vermoed dat dit meisje via het eerste bureau in Warschau ter adoptie wordt voorgesteld.

• Simone30

Ze werken inderdaad met verschilende bureau's één daarvan is (ook) “openbaar” (die in Warschau).