naar China

• Alice

Wij gaan een weekje naar Beijing, ik weet het is kort maar wij zijn uitgenodigd via de Chineseschool waar mijn zoon op zit, een prachtige kans.

Mijn probleem is nu dat mijn dochter bang is om mij kwijt te raken in China, ik had het eigenlijk wel een beetje verwacht dat ze het niet leuk zou gaan vinden maar ze had het er nooit over tot nu, wij hebben het wel vaak over China maar ze had er wel zin in zei ze steeds maar nu niet meer

Mijn zoon vindt het prachtig en kijkt er erg naar uit maar mijn dochter dus niet, heeft iemand een idee hoe ik haar kan gerust stellen, ik kan toch geen touwtje om haar en mijn arm doen, of wel?

Mijn zoon is 12 en mijn dochter 10 jaar en ze zijn alletwee geboren in China.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met goede ideeen, zaterdag gaan wij al.

• Lesley

Nou ik zou zeggen als dat touwtje tussen jullie haar geruststelt, doen. Op wat voor manier dan ook. Ik kan me goed indenkden dat dit voor haar beangstigend is. Dus veel geruststellen, bij haar blijven en alles samen doen en uitleggen en benoemen. Succes!

• Zoé

Je hebt zelfs zoiets. Een soort koord om kinderen niet kwijt te raken. Bedoeld om ouders gerust te stellen, maar andersom werkt vast ook.

• Alice

Ik heb al gekeken en ja hoor een polstuigje en die ga ik kopen, hopelijk wordt ze nu wat rustiger. Ze had gedroomd dat ze mij bij de hand had en toen ze op keek was ik het niet maar iemand anders, dat is natuurlijk ook heel eng. Bedankt voor jullie snelle reactie.

Groetjes Alice

• mauritss

Je zou haar ook een mobieltje met je nummer erin geprogrammeerd kunnen geven…. dan kan ze altijd bellen….. Of een kettinkje met de gegevens van het hotel en je telefoonnummer….Ik denk dat dit wat meer past bij een 10 jarige dan een koortje

• metam

Een gelamineerd kaartje met hierop in het Chinees dat ze geen Chinees spreekt, en de contactgegevens.

Meta