'slechte jeugd' belemmering voor adoptie?

• mimi1981

Ben een kind van gescheiden ouders (toen ik 7-8 was) bio moeder is (bewezen) ‘knettergek’ om het zo maar even te noemen. (zwaar psychische problemen, kon niet voor kinderen zorgen) waar ik ook al 15 jaar geen contact meer mee heb. Met vader en nieuwe partner wel ok contact.

Ben zelf op een intake bij psycholoog na, nooit in aanraking geweest met psychologen/psychiaters etc.

Heb nu sinds bijna 7 jaar een stabiele relatie met 1 biologische zoon. (2e kindje is niet gelukt…geen reden gevonden waarom niet maar al 2,5 jaar vruchteloos bezig en wil geen IVF/ICSI doen)

Zou mijn verleden van negatieve invloed kunnen zijn? Ik zie mijzelf als een stabiel persoon…waar mijn uber-stabiele vriend zeker aan bijdraagt.

Ik heb geen idee of er ook met familie gesproken wordt voor je zelf beginseltoestemming kunt krijgen? Wil uiteraard wel eerlijk zijn maar ook niet mijn eigen ruiten ingooien.

• Koekiemonster30

Hallo mimi,

Het gaat er om hoe jij/jullie met dingen omgaan in je leven. Soms gebeuren er nou eenmaal dingen in je leven,…. dat IS het leven. Maar hoe je er mee omgaat dat hebben we zelf in de hand.

De raad van kinderbescherming kijkt naar wie jullie zijn, als individu en als stel en gezin. Dat vormt de basis. Natuurlijk vraagt men ook naar je sociaal netwerk enz. (Er kan met andere gepraat worden in je gezin/familie, maar lees dit niet vaak. Men zou dan eerder met je zoontje praten)

Er wordt gekeken naar hoe je in het adoptieproces staat. Bewust bent wat opvoeden is en weet wat adoptie met zich mee kan brengen. Je verwachtingen worden besproken enz.

Bij een landenkeuze is het een ander verhaal. Hier zijn enkele landen veel strenger mee.

Zo mag je soms geen psychologische achtergrond hebben.

Maar zo gelden er bij elk land weer andere eisen.

Ik zou je zeker niet laten afschrikken en gewoon eerlijk en oprecht zijn in de hele procedure.

Je groeit vanzelf in dit hele proces, en de raadsgesprekken zijn soms best pittig maar ook daar is een reden voor!

Succes!

Bianca

• mimi1981

ik heb dus ook geen psychische achtergrond (althans…daar stel ik me iets heeeeeel anders bij voor :D)

en inderdaad, juist omdat ik er weinig tot geen schade aan heb overgehouden (door voor mezelf te kiezen en het contact te verbreken)

Wij moeten sowieso al kiezen voor een land zonder religieuze eisen, waar kortstondig huwelijk ok is, en een biologisch kindje geen bezwaar is….daarnaast een land waar je geen maanden hoeft te verblijven, want dat is voor ons simpelweg niet mogelijk…(las bijv. bij Nicaragua, wat zeker mijn interesse heeft, dat de procedure daar 3,5-5,5maand duurt…tsja zo lang kunnen we niet weg blijven van werk en verplichtingen (en zoon niet van school houden)

dus zoveel landen blijven er denk ik al niet meer over….