Inentingen adoptiekindje bij aankomst

• AdoptieVader

Voor ons is het wachten op de LOA begonnen. Als bezorgde ouders maken wij ons best zorgen over alle berichtgevingen over de biblebelt; dat ziektes als de rode hond en de mazelen weer voorkomen. Ons kindje heeft in China niet alle inentingen tegen deze ziektes gehad.

Zijn er hier ouders die hun kindje meteen bij aankomt hebben laten inenten en hoe ging dat in z'n werk? Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

• Jasmijn05

Zelf heb ik geen idee. Maar misschien kun je alvast contact met het consultatiebureau opnemen.

Succes.

• MCP

Wij kregen na aangifte bij burgerzaken na een aantal weken ‘automatisch’ een pakketje van de GGD thuis met daarin een formulier waarop we aan moesten geven welke inentingen er reeds gegeven waren.

Je krijgt een vaccinatieboekje mee en moet aan je gids in China even vragen of hij/zij even kan zeggen welke vaccinaties het allemaal zijn want het is niet altijd te lezen of te begrijpen.

Op dat formulier kan je dan precies aangeven hoe en wat.

Dat stuur je terug en dan komt er een keurig aangepast vaccinatieschema terug.

Maar ik moet er bij zeggen: zo ging het de laatste keer ( 2 jaar geleden). Bij mijn oudste 2 ging het heel anders en buitengewoon knullig zal ik maar zeggen. (Toen kreeg ik voor mijn 4 maanden oude baby een brief op hoge poten van de GGD dat ze ‘nog steeds’ geen hielprik had gehad….) Dus hoe het precies zal gaan kan ik je niet vertellen, want het verschilt per keer en vast ook per gemeente/GGD.

• K

Bij de adoptiescreening wordt bloedgeprikt en daarin kan bekeken worden welke inentingen er zijn gegeven. Onze zoon (niet uit china overigens) had ook keurig een inentingkaart. Maar daar was in het bloed niet veel van terug te vinden. Als de vaccins bijvoorbeeld niet goed bewaard zijn werken ze al stukken minder.

Hebben na aanleiding van het bloedonderzoek dus een nieuw ent-advies gekregen.

groetjes K

• A1975

Na inschrijving bij de gemeente hebben wij een brief ontvangen van het RIVM met het verzoek aan te geven welke inentingen de kinderen hadden.

Bij de adoptiescreening is nav het bloedonderzoek aangegeven welke inentingen nog nodig waren. We hebben van het RIVM daarna inentingsbewijzen ontvangen en moesten zelf een afspraak maken bij de GGD. Onze kinderen waren bij aankomst 4. Dit was in november 2012.