Adopteren uit Portugal

• mimi1981

zijn er ook mensen die al op de wachtlijst staan voor Portugal? Of zelfs al nog verder in de procedure zitten? Ben wel erg benieuwd naar meer informatie…

• DHO

Wij staan op de wachtlijst voor Portugal bij de NAS. We zijn in de fase dat ons dossier net is vertaald. Wachten is op de accreditatie. Wat zijn de vragen die je hebt?

• mimi1981

Hebben jullie nog veel meer informatie gekregen dan op de website staat bijv? Hoe ‘snel’ verloopt de procedure? Is er al meer zicht op de wachtlijst (6mnd-4 jaar maar kan langer of korter is nogal ruim :D) zijn er veel siblings met een leeftijd tot een jaar of 5? Is er al een idee van de kosten gegeven? (het leek zo laag…€8000-€9000 kosten voor NL kosten en €1000 voor Portugal. Hoeveel komt daar nog bij bijv. (en voor een sibling?) Joh, ik heb zoveel vragen en wil zoveel weten :D De afkomst, zijn het voornamelijk afrikaanse kindjes of braziliaans of portugees zelf? en en en

• mimi1981

Mij leek het bij Portugal fijn dat je makkelijk terug kunt (goedkoper) dan bijv Zuid Amerika of China etc.en de verblijfstijd ook korter is…maar als een kindje bijv uit Angola of Brazilië oid komt…waar vindt ie dan zijn roots? Ga je dan met m naar Portugal omdat hij daar geadopteerd is…of naar Angola/Brazilië en krijgen ze dan wellicht niet meer het gevoel van ‘ik hoor nergens écht thuis’

• DHO

Veel vragen :-) ….je kunt het best bellen met de NAS op hun telefonisch spreekuur (zie website voor tijden spreekuur). Medewerkers zijn altijd aardig en bereid om op je vragen antwoord te geven is onze ervaring.

• mimi1981

ik vind het zo raar…nu al contact opnemen met adoptiestichtingen….doe ik wel na de eerste adoptiemeeting….dan weten we iig of we ermee door willen gaan…(neem aan van wel, kan me niet voorstellen dat er iets gezegd wordt waardoor we helemaal van gedachten veranderen)

• dirk deurkruk

Ik heb donderdag 12 sept nog contact met ze gehad en wij zitten nog in de cursus fase. Daar doen ze niet moeilijk over , integendeel, ze zijn hardstikke vriendelijk zoals DHO al

zei en willen echt graag je vragen beantwoorden.

Ik zeg doen! :P

• Zoé

ook interessant: reden waarom de kinderen worden afgestaan/ niet bij biologische ouders opgroeien. Kan ook invloed hebben op ontwikkeling en thuisvoelen etc.