Adoptie uit Thailand

• ronsabine

Binnenkort is onze zoon een jaar bij ons en we zouden dolgraag een broertje of zusje voor hem wensen. Voor een 2 e procedure zijn we ons aan het orienteren op Thailand. Ik heb al wat gegoogled, maar heb nog niet veel bruikbare info gevonden. Is er een ‘thailand-adoptie-prikbord’ of een yahoo groep voor adoptie uit Thailand?

En wat zijn de meest voorkomende special needs van thaise adoptiekindjes?

• rcn@quicknet.nl

Toevallig hebben we dit laats gevraagd bij sn dag van Wk.

Of je nu voor sn gaat of voor een gezond kindje in thailand zijn de wachttijden even lang , per jaar gaan er maar een paar dossier door , het is ook mogelijk dat er een jaar word overgeslagen en dan moet je 1 of meerdere jaren langer wachten.

Deze kinderen krijgen weinig of geen informatie mee, dus als je pech hebt weet je dan ook niks , bij voorstel.

Wachttijden is nu ongeveer 4 jaar , maar heb je pech gaan er geen dossier door komen daar een paar jaar bij.

Dit was voor ons de reden om voor China te gaan :) .

Heel veel succes om bij het verzamelen van informatie.

• Ellen

Wij hebben twee zoons uit Thailand. De tweede procedure net afgerond. Bij onze oudste 4 jaar over gedaan, vanaf het versturen van de documenten naar Thailand 2,5 jaar gewacht. Bij onze jongste ruim 5 jaar waarbij de documenten vier jaar geleden verstuurd zijn. Wachttijden voor special- need of niet maken geen verschil. Je komt eerst op een pre-wachtlijst en afhankelijk van het aantal wachtende mag je op een bepaald moment door voor intake en klaarmaken van documenten. Voor de verschillende special needs zou ik Wereldkinderen even bellen.

Beide procedures ondanks het lange wachten zeer goed verlopen. Ik ken verder geen prikbord voor Thailand of iets dergelijks. Het is een klein contact. Jaarlijks komen er ongeveer 8 kinderen naar Nederland.

• patries79

Weet je ook zo hoeveel mensen er ongeveer op zon algemene wachtlijst staan?