Hallo allemaal,
Even een vraag….hopelijk kan iemand ons iets meer vertellen.
Wij hebben drie jaar geleden twee broertjes geadopteerd uit Colombia.
Het gaat heel erg goed met ze….
Afgelopen vrijdag werden wij gebeld door onze vergunninghouder (3 jaar geleden voor het laatst contact gehad).
Ze was benieuwd hoe het met de jongens ging en aangezien het vakantietijd was en het rustig was, besloot ze eens te bellen.
We hebben de eerste periode de verplichte rapportage met foto's opgestuurd en die was ze nog eens aan het doorkijken.
Aangezien dit al een tijdje gestopt is, besloot ze eens te bellen het het allemaal gaat.
Dit kan natuurlijk heel goed de waarheid zijn, maar ik heb zo m'n bedenkingen.
Tijdens onze procedure is er nooit “zomaar” contact geweest en nu zou ze , na 3 jaar, zomaar even opbellen?
Ik heb het gevoel dat ze bij ons wilde “polsen” hoe het allemaal gaat en dat er misschien wel een brusje is dat voor adoptie in aanmerking komt.
Met name om de vragen die ze stelde….was de komst van de jongens wat jullie ervan verwachtte?
Eten en drinken ze goed? Hebben ze problemen waar ze tegenaan lopen? Hoe is de hechting?
Waar is de school? Is het op loopafstand?
Het was een heel leuk gesprek trouwens maar toen ik het hoorde (mijn man had ze aan de lijn) had ik zoiets van….ik weet het niet hoor!
Zijn er mensen die ook weleens gepolst zijn en later bericht kregen?
Of maak ik me druk om niks en verveelde ze zich gewoon enorm en belde ze echt uit belangstelling?