Embryo-Adoption

• meco

Hoi allemaal,

Vandaag zag ik in een actualiteitenprogramma een stukje over embryo-adoptie.

Ik had hier nog nooit eerder van gehoord en ben er wat over gaan opzoeken.

zie:

bake-at-home-babies

embryo-adoption

Zelf vind ik het wel een heel vergaande vorm van adoptie en mijn haren stonden overeind bij het lezen van de vergelijking met zelf brood/cake bakken???

Wat en hoe vertel je kind/kinderen later over hun adoptie?

Gelukkig is dat hier in Nederland niet toegestaan. :)

• Anneke72

??

“gelukkig is dat in NL niet toegestaan?”

Jawel hoor, embryo donatie en adoptie bestaan zeker wel in NL.

• Hadassah.

http://www.embryodonatiebureau.nl/

• Zoé

“Paren die na het al - of niet ondergaan van vruchtbaarheids- behandelingen kinderloos zijn gebleven, stappen nu vaak in de lange, moeizame procedure van het adopteren van een kind, meestal uit een ander land, met alle problematiek van dien. Buiten het adopteren van een kind bestaat er ook de wettelijke mogelijkheid om een embryo te adopteren. ”

Jeetje, wat een rare manier om het adopteren ( zo vervelend dat ze dit woord kiezen) van een embryo aan te prijzen. Zo van: een kind adopteren geeft alleen maar problemen , adopteer toch een embryo.

Wat een vergelijking !

• Felicia

het gaat wel heel erg ver…. alsof kinderen een ‘'handelsvoorwerp’' of ‘'een ding’' zijn of een brood die je in de winkel koopt. Het kan te gek ook! ER zijn zoveel kinderen die liefde nodig hebben in deze wereld, kinderen die als oud vuil afgedankt worden…. En dan gaat men zo ver dat zelfs een embrio als handelswaar over de toonbank gaat… Waar is het respect gebleven voor het leven????

• Felicia

Ik zat de website ook nog eens te bekijken. Maar inderdaad het is eigenlijk belachelijk hoe ze het verwoorden! Alsof adoptie van een kindje uit het buitenland altijd maar problemen geeft!?!? wat voor persoonscrisis krijgen de toekomstige verhandelde embrio's wel niet als ze later groot zijn?

Echt heel erg raar, alsof ze mensen willen overhalen om maar niet voor adoptie van een al geboren kindje te gaan. Maar…. om maar de handel in embryo's aan te prijzen…..

En daarnaast ook al is de procedure van adoptie lang en pittig, alsof de procedure van fertiliteit niet lang en zwaar is. Ik neem aan dat voor embrio donatie ook weer een hoop hormonen en medicijnen van pas komen..

• Nannie

Ik heb de website niet bekeken, maar in het traject van vruchtbaarheidsbehandelingen hebben wij het er wel over gehad.

Zo van: stel dat we zwanger zijn, embryo's over hebben en niet (kunnen) kiezen voor nog een zwangerschap.

Wat doe je dan met die kostbare embryo's?

Laten vernietigen? Dat is toch ook weer zowat… Wegschenken ook trouwens.

Enfin… uiteindelijk zijn wij niet aan dat lastige vraagstuk toegekomen omdat er simpelweg nooit een zwangerschap ontstond.

• wouter12@kpnplanet.nl

Volgens mij gaan we die kant op: een kind krijgen is maakbaar. Was adoptie tot voor kort nog de manier maar nu met sn, die soms erg zwaar zijn, gaan mensen op zoek.Helaas!!!

• Lesley

Ik denk maar zo: ieder zijn keus. Voor alle opties is wat te zeggen. Misschien is de omschrijving op de site (die ik niet heb gelezen) wel wat kort door de bocht, maar het principe is duidelijk. De een kiest voor de natuurlijke weg, de ander voor adoptie, weer een ander voor beide, weer een ander voor embryo adoptie. Let it be!

• Felicia

Uiteraard iedereen zijn eigen keus. Ik heb daar dan ook alle respect voor. Maar ik ben er toch wat huiverig voor als iedereen in deze wereld maar zijn eigen ‘'ik’' achterna gaat. Het wordt uiteindelijk een zootje als iedereen maar doet wat hij zelf wil. En handel in embryo's, handelen in leven…. waar gaat het uiteindelijk heen. Als er vanalles geknutseld wordt in de dierenwereld staan de dierenactivisten op de eerste rij. maar wie komt op voor het ongeboren leven? Ik wil jou absoluut niet aanvallen hoor! Echt niet! mocht het wel zo overkomen dan neem ik per direct mijn woorden terug :-) Het is ook de organisatie die op de website het promoten van embrio's ook wel heel erg bijzonder neerzet.