nigeria: wachten op afreizen na voorstel

• ans

Zijn er op deze site nog meer aspirant-adoptieouders die al een voorstel hebben gekregen voor een kindje uit Nigeria, maar die nog zitten te wachten wanneer zij af mogen reizen?

• zooey

Wij zijn een paar dagen geleden gebeld met een voorstel. We wachten nu op de volgende stap om onze reisdocumenten in orde te kunnen maken. Wanneer hebben jullie een voorstel gekregen?

• ans

Ah gefeliciteerd! Wat zullen jullie op een roze wolk zitten ;-).

Wij hebben op 20 maart van dit jaar een voorstel gekregen en wachten nu dus al ruim zes maanden wanneer we af mogen reizen…

• Colette

Goh, Ans, wat een lange tijd wachten alweer. Ik had gehoopt en een beetje verwacht dat jullie al richting Nigeria waren.

Groetjes, Colette

• Colette

Hallo Zooey, van harte gefeliciteerd met het voorstel voor jullie kindje! Mag ik vragen hoe lang jullie wachttijd is geweest?(tijd tussen aanmelding Nigeria en voorstel, bedoel ik).Ik ben zelf afwachtend op een voorstel van een kindje uit Nigeria.

Groetjes, Colette

• zooey

Hi Ans en Colette,

Dank voor de felicitaties! Het is een zoon geworden. Uiteindelijk hebben wij niet zo heel lang hoeven wachten tussen de aanmelding voor Nigeria en het voorstel. Ons was verteld dat het tussen de 6 maanden en 3 jaar zou kunnen duren; uiteindelijk is dat een maand of 10 geworden. Het wachten is nu op de final approval uit Nigeria, daarna kunnen we aan de slag om de reis te organiseren. Van Kind & Toekomst kregen we de indruk dat het vanaf nu allemaal heel snel zou kunnen gaan en dat we binnen een paar weken zouden kunnen afreizen, maar ik weet eigenlijk niet waar ze dat op baseren. Ik zal een berichtje posten zodra we meer weten. Ik hoop dat er bij jullie binnenkort ook schot in de zaak komt!

Groet,

Ingrid

• Colette

Hoi Ingrid,

Dankjewel voor je reactie. Nogmaals mjn gelukwensen met jullie zoontje, een prachtige toekomst samen gewenst!

Ik stel het op prijs dat je nog eens een berichtje wilt posten wanneer jullie meer weten. Ik blijf jullie met veel belangstelling volgen.

Groet, Colette

• ans

Hoi Colette,

Wij hadden ook wel verwacht dat we onderhand al naar Nigeria waren vertrokken, en misschien zelfs alweer terug zouden zijn…

Maar helaas.

Jij wacht nu onderhand toch ook al een hele tijd?

En Ingrid fijn dat je ons op de hoogte wilt houden.

Succes met de verdere voorbereidingen.

Groetjes Ans.

• SunS

Hallo,

Er is voor Nigeria een yahoomail-lijst. Erg nuttig in alle fases: of je bezig bent met het wachten, (bijna) afreizen en ook na aankomst. Het is een besloten lijst waarvoor je je moet aanmelden. Het is daardoor ook een plek om iets makkelijker vragen te stellen / beantwoorden zonder allerlei privégegevens openbaar te hoeven publiceren.

Los daarvan: beiden gefeliciteerd met jullie voorstel. De wachttijd na voorstel kan inderdaad enorm verschillen, dat hangt van veel factoren af. Sterkte Ans, met het lange wachten: hopelijk volgt het volgende telefoontje snel, zodat deze periode van wachten straks ineens voorbij is.

• Jacqueline

Zelf ben ik moeder van 3 kinderen uit Nigeria en de tijd tot afreizen is voor alle 3 de procedure's verschillend geweest. Maar als de Approval er is, dan is het vaak wel binnen een week weg. Iedereen gefeliciteerd met hun voorstel.

En inderdaad is er een Yahoo groep (besloten) waar iedereen met zijn vragen terecht kan.

http://groups.yahoo.com/neo/groups/Nigeria-adoptie

Nigeria-adoptie is het zoekveld