Ouders gezocht Portugal

• mirjam1234

Ouders gezocht voor 4 kinderen uit Portugal (30-09-2013)

In overleg met de Portugese Centrale autoriteit is de NAS op zoek naar ouders voor de volgende kinderen:

•Jongenstweeling van 7 (eind 2013 8 jaar) met milde gezondheidsproblemen als gevolg van cerebrale parese en hypotonie. De jongens hebben beiden een ontwikkelingsachterstand.

•Jongen van bijna 8 jaar met vertraagde taalontwikkeling en psychomotorische ontwikkeling. De jongen is zeer gemotiveerd om geadopteerd te worden.

•Jongen van 5,5 jaar met een niet progressieve verstandelijke beperking. Zijn ontwikkeling is trager dan van leeftijdgenoten. Het kind is vrolijk, altijd in een goed humeur en geliefd bij zowel volwassenen als kinderen.

Indien u in het bezit bent van een beginseltoestemming kunt u via het e-mail adres info@nederlandseadoptiestichting.nl uw interesse kenbaar maken. Bij de landeninformatie over Portugal kunt u de eisen lezen die in dit land aan aspirant adoptieouders worden gesteld als ook informatie over de procedure.

• MCP

Sinds wanneer mogen er kinderen van 8 jaar geadopteerd worden die geen deel uitmaken van een sibling/tribling met jongere kinderen?

• Elfje

Sinds 2007.

• Zoé

Is mij ook niet bekend. volgens mij is het zo dat je geen kindje ouder dan zes jr mag adopteren zonder broertjes en of zusjes. Zal wel speciaal goedgekeurd moeten worden, denk ik. Op zich niet slecht dat deze kinderen ook geadopteerd kunnen worden, toch? Maar toen wij in 2007 wilden adopteren was dit niet het geval hoor.

• Elfje

Eind 2007 is hier verandering in gekomen. Door het amendement Wolfsen. De harde grens van 6 jaar bestaat niet meer. Net als de grens van 46 jaar. Deze is opgerekt naar 50 jaar. Uiteraard moet je wel toestemming hebben van de RvK om een kind van 6 jaar of ouder te adopteren.

• Zoé

OK nooit geweten. Ook niet vd bovengrens 46 jaar :-)

• riet84

Op de facebookpagina van de NAS is hier van de week ook een vraag over gesteld. Er staat een uitgebreid antwoord bij.

• Elfje

Een BT kan tegenwoordig tot 50 jaar worden afgegeven.

• mimi1981

En zijn deze kindjes al geplaatst?

• Hema2013

Wij hebben ook wel interesse, maar zijn nog niet zover helaas… :-)

Eerst nog de gesprekken met de RAAD….als die brief nou eens opschiet…