verlengen BT

• m.a.r.i.j.

Wij moeten onze BT verlengen, maar waar moet dat naar toe? Naar het ministerie (en zo ja is er een adres?) of naar de RvdK?

Bedankt!

• m.a.r.i.j.

en wat moet er allemaal in de brief staan? of is dit voldoende:

“Bij deze willen wij graag onze beginseltoestemming van adoptie verlengen. Graag ontvangen wij een bevestiging van deze verlenging.”

• SunS

Als je daar de site van de SAV gaat, lees je alles over de aanvraag tot verlenging van de BT: wanneer uiterlijk je aanvraag doen, aan wie, etc. Het staat daar bij de veel gestelde vragen (over de adoptieprocedure).

• MCP

Verlenging aanvragen moet UITERLIJK 12 weken voordat je BT afloopt. Hou dit goed in de gaten anders heb je een groot probleem.

En wat bedoel je met een bevestiging van de verlenging?

Verlengen houdt in dat je opnieuw een gesprek met de Raad krijgt en opnieuw een rapport en dat wordt naar het MvJ gestuurd en dan krijg je wel/geen verlenging.

• m.a.r.i.j.

Bedankt.

We hebben in mei reeds een gezinsonderzoek gehad n.a.v. de geboorte van onze dochter maar toen was het net te vroeg om een verlenging aan te vragen. Ik denk dus niet dat we weer op gesprek moeten.

Maar wat moet er verder nog in behalve het verzoek tot verlenging? of is het vrij simpel?

• SunS

De aanvraag is simpel, je zet er neem ik aan je persoonlijke gegevens en de gegevens van je BT in.

De Raad adviseert Justitie om toestemming te verlenen of om deze te verlengen. Ik neem aan dat ze standaard dat extra gesprek doen, zeker als er idd in het afgelopen jaar iets in de gezinssituatie veranderd is (ook als dat gesprek in de praktijk een formaliteit is).

Maar goed, ik weet niet of ten tijde van het vorige gesprek jullie kind nog maar net geboren was, of dat er bijv. al een flinke tijd tussen de geboorte en dat gesprek zat. Dat zal voor de Raad vast ook wel meewegen.

• m.a.r.i.j.

ja er zat inderdaad al een jaar tussen de geboorte en t gesprek, het was voor opnieuw opstarten van de procedure.

wat bedoel je met gegevens van je BT? je BKAnummer? (jeetje even goed zoeken!!)

• SunS

In je beginsteltoestemming staat je BKA-nummer ook genoemd en de datum waarop de BT is afgegeven. Het zal niet perse nodig zijn, maar ik zou beiden voor de zekerheid noemen in je aanvraag.

Inderdaad, als er al een jaar tussen zat, heeft de Raad misschien al wel voldoende basis voor het advies.

• Elfje

Dit was onze tekst:

Onderwerp: Aanvraag verlenging beginseltoestemming BKA ……

Beste mevrouw, meneer,

Op ………… kregen wij toestemming om een kind uit het buitenland te adopteren. Deze beginseltoestemming is vier jaar geldig. Met deze brief laten wij u weten dat wij de beginseltoestemming graag met vier jaar willen laten verlengen.

Graag ontvangen wij bericht van u over de verder te volgen procedure.

Met vriendelijke groet,

• m.a.r.i.j.

bedankt!