Wij moeten onze BT verlengen, maar waar moet dat naar toe? Naar het ministerie (en zo ja is er een adres?) of naar de RvdK?
Bedankt!
Verlenging aanvragen moet UITERLIJK 12 weken voordat je BT afloopt. Hou dit goed in de gaten anders heb je een groot probleem.
En wat bedoel je met een bevestiging van de verlenging?
Verlengen houdt in dat je opnieuw een gesprek met de Raad krijgt en opnieuw een rapport en dat wordt naar het MvJ gestuurd en dan krijg je wel/geen verlenging.
De aanvraag is simpel, je zet er neem ik aan je persoonlijke gegevens en de gegevens van je BT in.
De Raad adviseert Justitie om toestemming te verlenen of om deze te verlengen. Ik neem aan dat ze standaard dat extra gesprek doen, zeker als er idd in het afgelopen jaar iets in de gezinssituatie veranderd is (ook als dat gesprek in de praktijk een formaliteit is).
Maar goed, ik weet niet of ten tijde van het vorige gesprek jullie kind nog maar net geboren was, of dat er bijv. al een flinke tijd tussen de geboorte en dat gesprek zat. Dat zal voor de Raad vast ook wel meewegen.
Dit was onze tekst:
Onderwerp: Aanvraag verlenging beginseltoestemming BKA ……
Beste mevrouw, meneer,
Op ………… kregen wij toestemming om een kind uit het buitenland te adopteren. Deze beginseltoestemming is vier jaar geldig. Met deze brief laten wij u weten dat wij de beginseltoestemming graag met vier jaar willen laten verlengen.
Graag ontvangen wij bericht van u over de verder te volgen procedure.
Met vriendelijke groet,
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?