Special need en de medische gevolgen/oplossing

• mimi1981

Vage titel…maar wat ik me afvraag…

Ik zou graag willen weten wat bepaalde special needs inhouden…wat er verwacht kan worden aan bijv. ziekenhuisbezoeken…de gevolgen op de langere termijn etc.

zo hoor ik vaak dat bijvoorbeeld een schisis flink onderschat wordt..

Als ik bepaalde SN's google, bijv een klompvoetje, staat er bij behandeling dat dit het liefste plaatsvindt tussen 4-9 maanden…dat kan natuurlijk niet bij een adoptiekindje :)

Zijn er overzichten/ websites waar ik duidelijk informatie kan vinden wat diverse special needs inhouden en wat je bijv aan ziekenhuisbezoeken /aantal operaties kunt verwachten

als ik google, kom ik veelal op engelse sites terecht en mijn engels is echt wel goed..maar niet op medisch gebied…

Alvast bedankt!

• Zoé

Hoi heb je al een voorlichtingsmiddag bijgezeten dat georganiseerd wordt door SAV? Er zijn er meerderen per jaar (geloof ik). Schisis zal daar naar voren komen maar ook andere SN s. Wij hebben er in ieder geval veel aan gehad. Succes en veel plezier bij de VIA.

• Zoé

Oh , en word lid van de yahoogroup adoptiekinderen met een special need. Een schat aan info kun je daar krijgen!

• mimi1981

Nee, hebben we nog niet gedaan..is ga eens googlen of ik daar meer over kan vinden…

Wat zijn yahoo groups? Ik hoor dat wel vaker voorbij komen, maar heb geen idee wat dat is….**schaam**

• mimi1981

arghhhh 13 december zijn we op vakantie…dan kunnen we niet…en we mogen pas toegelaten worden tot die yahoo group nadat we de bijeenkomst hebben bijgewoond…

• mimi1981

zijn hier ook geen boeken over geschreven met ervaringen en informatie?

• Hermine

Mimi, mocht je vragen hebben over de special need schisis dan mag je mij altijd een prive bericht sturen. Ons zoontje uit China is nu een jaar bij ons thuis. Groetjes hermine

• Shamyla

Wij hadden ook meerdere vragen over wat bepaalde speciaals inhouden en hoe het verloop is.

Ik ben eerst op internet gaan sneupen en daar werden al veel dingen duidelijk maar bleef toch met vragen zitten.

Wij hebben daarom een lijstje met onze vragen gemaakt en hebben contact opgenomen met onze huisarts.

Mijn man en ik zijn daarna bij haar langs geweest en zij heeft alle vragen met ons doorgenomen.

Hier hebben wij ontzettend veel aangehad! Weet niet of elke huisarts er voor open staat maar misschien kunnen jullie ook zoiets doen mocht je met vragen blijven zitten.

Groetjes Shamyla

• Hema2013

Zo voor de hand liggend, maar ontzettend goeie tip Shamyla!

Voor mensen die zoeken naar een lijst met de meest voor de hand liggende SN's mail me maar en dan stuur ik een format naar je toe die ik zelf heb gemaakt.

Wellicht heb je daar wat aan.

marjadejong@hotmail.com

(graag dit emailadres niet zomaar verspreiden)