Eindelijk een voorstel

• g.wesselink5@kpnplanet.nl

Na bijna 7 jaar wachten, hebben wij dan nu toch nog een voorstel gekregen ‘een jongetje uit de Filippijnen’,

In 2006 hebben wij onze dochter uit China gekregen en in 2007 zijn wij een nieuwe procedure gestart, eerst 2 jaar op de

pre-wachtlijst voor Ethiopie gestaan en toen overgestapt, in 2009, naar de Filippijnen. In mei 2009 zijn onze documenten

goed gekeurd en nu hebben wij toch nog de kans gekregen om voor een geweldig mooi kereltje te mogen zorgen,

Dus voor iedereen blijf geduld houden zo moeilijk als het soms ook is!!!!!!!

Maar nu nog een vraag het kereltje is 3,5 jaar, en heeft iemand nog praktische tips, wat wij bv. moeten meenemen, of thuis aan moeten denken?

• Colette

Hallo, geen tips nog voor mij om jullie te geven, maar wel mijn hartelijke gelukwensen met jullie zoon en broertje natuurlijk!

Wat een ontzettend lang tijd wachten, zeg, maar wat een prachtig nieuws nu gelukkig.

Groetjes, Colette

• dirk deurkruk

Beste G. Wesselink,

Allereerst mijn felicitaties!

Pff jullie hebben bewezen een lange adem te hebben en veel geduld! Wauw…de moed zou me al bijna in de schoenen zinken…

Een paar tips die ik onlangs kreeg van een ervaren adoptiemoeder die ook gezinnen heeft begeleid bij het ophalen van hun adoptiekindje voor een vergunninghouder zei:

- Als je het kindje mee terug neemt, zorg dan dat je iets leuks voor hem of haar meeneemt uit het land (bij een meisje bijv. een hele leuke fleurige roze jurk en bij een jongetje iets typisch uit die streek). Koop het desnoods samen. Hoe leuk is dat! Desnoods ook een speelgoedje uit Thailand.

- Wacht nog even met het weggooien van zijn/haar oude kleding, maar bewaar het, het is al zo heftig om alles achter je te laten. Een geur of geluid (muziek uit Thailand voor kinderen) doen al zoveel met het verwerken van het verlies.

- Maak wat foto's van de omgeving waar je hem of haar vandaan haalt dus niet alleen het kindertehuis, maar ook de straat, de huisjes, de buurt, het landschap. Desnoods een filmpje. Het straatbeeld kan enorm veranderen na jaren..

Cadeaus om mee te nemen naar Thailand voor instanties/rechters etc../kindertehuis:

- speelgoed voor de kinderen

- digitaal fotolijst voor volwassen met foto's uit Nederland

- mooie leren portemonnee bij de Hema (valt vaak ook goed in de smaak bij Chinezen!) zijn er al vanaf 6,50 euro en van leer.

- nette stropdas

- sjaal voor de vrouw

Wellicht dat je hier iets aan hebt.

Succes!!

• Zoé

Er staan ook tips op de website van de rode draad. Weliswaar adoptie uit China, maar dat maakt wat betreft de tips niet zoveel uit.