Beste G. Wesselink,
Allereerst mijn felicitaties!
Pff jullie hebben bewezen een lange adem te hebben en veel geduld! Wauw…de moed zou me al bijna in de schoenen zinken…
Een paar tips die ik onlangs kreeg van een ervaren adoptiemoeder die ook gezinnen heeft begeleid bij het ophalen van hun adoptiekindje voor een vergunninghouder zei:
- Als je het kindje mee terug neemt, zorg dan dat je iets leuks voor hem of haar meeneemt uit het land (bij een meisje bijv. een hele leuke fleurige roze jurk en bij een jongetje iets typisch uit die streek). Koop het desnoods samen. Hoe leuk is dat! Desnoods ook een speelgoedje uit Thailand.
- Wacht nog even met het weggooien van zijn/haar oude kleding, maar bewaar het, het is al zo heftig om alles achter je te laten. Een geur of geluid (muziek uit Thailand voor kinderen) doen al zoveel met het verwerken van het verlies.
- Maak wat foto's van de omgeving waar je hem of haar vandaan haalt dus niet alleen het kindertehuis, maar ook de straat, de huisjes, de buurt, het landschap. Desnoods een filmpje. Het straatbeeld kan enorm veranderen na jaren..
Cadeaus om mee te nemen naar Thailand voor instanties/rechters etc../kindertehuis:
- speelgoed voor de kinderen
- digitaal fotolijst voor volwassen met foto's uit Nederland
- mooie leren portemonnee bij de Hema (valt vaak ook goed in de smaak bij Chinezen!) zijn er al vanaf 6,50 euro en van leer.
- nette stropdas
- sjaal voor de vrouw
Wellicht dat je hier iets aan hebt.
Succes!!