Adoptie Malawi 2013

• dirk deurkruk

Via Stichting Kind en Toekomst kan je een kindje adopteren uit Malawi.

Ik ben benieuwd wie er wachten op een voorstel uit Malawi…

1. Hoe lang wacht je al sinds de intake?

2. Kwam je ook op een wachtlijst te staan?

3. Mensen met ervaringen met een kindje uit Malawi?

4. Gemiddelde verblijfstijd in Malawi kan nogal variëren, van minimaal 5 weken tot enkele maanden… Is er een gemiddelde? :-)

5. Overige bijzonderheden?

Bij voorbaat dank!!

• A1975

Hoi Maja1978,

Heb je al contact gehad met KT? Denk dat zij het beste antwoord kunnen geven op vraag 1, 2en 4. Er zijn mensen met ervaring met adoptie uit Malawi! Er is een Yahoo groep, alleen is deze niet echt actief. Bijzonderheden?? Wat bedoel je daar precies mee, met het land, de kinderen, de procedure??

Groet mama van kindjes uit Malawi

• Hema2013

Hoi A1975,

Bedankt voor je reactie, en ja ik was wel een beetje vaag he, met bijzonderheden….eingelijk bedoel ik daar vanalles mee wat opvallend is, en waar ik zo gauw niet aan gedacht heb ;-)

Nog geen contact weer gehad met SKT, maar gisteren hebben we een voorlopige kleine selectie gemaakt van landen en Malawi staat even op de twijfellijst..omdat die anderee landen iets meer concreet zijn nu.

Wat weet je van de procedure?

En hoe lang heb je moeten wachten?

Hoe verloopt het proces als je eenmaal in Malawi bent?

Groetjes !

• A1975

Hoi,

De procedure in malawi is dat je een rechtbank procedure daar doorloopt. Dit is bij iedereen gelijk geweest. Alleen kan het zijn dat het wel per kind verschillend is hoe die procedure gaat. Afhankelijk van achtergrond. Dit is wel duidelijk bij afreisgesprek.

Wat opvallend is, is dat het land niet voor niets THE warm heart of africa genoemd wordt. Het is een veilig land met hele vriendelijke mensen! Je kunt nadat de rechtbank procedure is afgerond prima het land verkennen, uiteraard mits het kindje dit ook aan kan natuurlijk.

Volgens mij is de matching niet op binnenkomst van aanmelding maar wordt gekeken naar het kind, welk gezin past bij achtergrond van kind. Dus kan weinig zeggen over eventuele wachtlijst. Daarnaast is de Yahoo ook niet actief dus weet ook niet of, hoeveel en hoelang mensen al aan het wachten zijn. Onze 1e procedure was heel lang vanaf voorstel tot we uiteindelijk thuis waren. 2e procedure 10 maand gewacht op voorstel, 2 maanden op afreizen en 7 weken daar.

Gr.

• Hema2013

beste A1975,

Dank voor je info!!

Ik kan weer verder :-)

Groetjes