ervaringen Hongarije

• lennyw

Hoi Allemaal,

Hierbij wil ik vragen of er adoptie-ouders zijn met ervaringen over kinderen uit Hongarije. Dit m.b.t. de forse ontwikkelingsachterstand. Tot hoever kan dit ingehaald worden? Zitten de kinderen op regulier of speciaal onderwijs of beide? Zijn er al ouders waarvan de kinderen op de middelbare school zitten. Wat voor onderwijs volgen ze daar? Wij willen graag wat meer informatie over jullie ervaringen.

Groetjes,

Lenny.

• MCP

Ik kan je hier wat Hongarije betreft niets over zeggen.

Maar ik wil je er wel op wijzen dat je hier uit elk land mee te maken kunt krijgen en dat je dat niet altijd van tevoren weet.

Ons dochtertje was 3 maanden toen we haar kregen.

Een gewone baby.

Maar gaandeweg bleek dat ze meer en meer achter liep bij / niet even vlot ontwikkelde als - andere kinderen.

En nee dat is niet in te halen.

Het gat met leeftijdgenootjes wordt nog steeds alleen maar groter.

Ze is nu 10 en zit op het SBO.

• Aatje

Beste allemaal,

Ik en mijn man zijn ook geïnteresseerd in adoptie vanuit Hongarije. We zouden graag wat horen over adoptie-ervaringen van anderen over Hongarije! Ook mbt de mogelijke ontwikkelingsachterstand die werd genoemd door Lennyw. Bij voorbaat dank!

Groetjes, Aatje

• Lesley

Wij hebben een zoon (nu 7) en dochter (nu 5) uit Hongarije. Beide blijken FAS te hebben. De oudste zit op cluster 4 onderwijs (speciaal onderwijs) de jongste op speciaal basis onderwijs. Verder ontwikkelen ze zich, binnen hun mogelijkheden, goed.