Medische verklaring

• Mar en Mar

Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels een heel stuk verder in onze procedure en moeten nu alleen nog een medische verklaring in laten vullen door een arts (Niet voor de RvdK, maar voor ons dossier). Ik heb al een aantal huisartsen gebeld, maar op de een of andere manier willen ze dit allemaal niet doen. Heel onbegrijpelijk, maar goed.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips in de omgeving Den Haag?

Grotjes Mar en Mar

• peach blossom

Kun je hiervoor niet terecht bij je eigen huisartsenpraktijk, maar dat je dan een andere arts kiest uit die praktijk?

• Lesley

Gewoon door blijven bellen. Was hier ook moeilijk (dorp) maar uiteindelijk was er 1 arts die wel mee wilde werken. Succes!

• pepe

Soms helpt het als je het geen medische verklaring of keuring noemt maar aangeeft dat je met een adoptieprocedure bezig bent en dat je een bloedonderzoek moet laten toevoegen…

Als je niks kunt vinden; http://premeo.nl/medische-keuringen/adoptiekeuring/

is niet goedkoop maar dan heb je iig je papiertje,

succes!

• Lesley

Wij hoefden geen bloedonderzoek hoor!

• Zoé

Wij moesten wel bloedonderzoek. Kan het niet bij je eigen huisarts? Dat kon bij ons voor de landenintake wel ( niet voor de keuring Raad). En als je dan eindelijk iemand hebt gevonden, zorg ervoor dat het PRECIES wordt ingevuld zoals het moet. Onze arts had 1 keer de datum en bij de regel eronder gewoon " ingevuld. Mocht ik er weer opnieuw langs…..

• Lesley

Of er wel of geen bloedonderzoek gedaan moet worden zal van het land van keuze afhangen. Over het algemeen mag het NIET bij je eigen huisarts ivm (on)partijdigheid.

• Ing2

Ik heb er 1 in Den Haag gehad, maar niet voor het dossier maar voor de raad volgens mij. Een onafhankelijke

Stuur me maar een pb tje, ik moet ff zoeken

• Mar en Mar

Hallo allemaal,

bedankt voor de tips.

Helaas heeft het nog niets opgeleverd.

Het mag inderdaad niet bij de eigen huisarts, en onze huisarts heeft een eigen praktijk, dus we kunnen ook niet bij een collega o.i.d terecht.

Ik heb echt al heel veel doktoren gebeld, maar ik ben bang dat we voor een ‘dure’ keuringsarts moeten gaan.

Bij iedere arts meld ik waar het voor is, maar dan nog willen ze je niet helpen. Belachelijk gewoon.

Mijn moeder gaat het nu aan haar huisarts vragen. Wellicht dat dit dan wat oplevert.

Ik ben dus nog steeds op zoek. Mocht iemand een adres in Den Haag e.o. weten, dan hoor ik het graag.

groetjes!!

• wiqueje

Niet echt in de buurt van Den Haag maar ook niet heel erg ver weg. Misschien heb je er wat aan http://www.krijtmedischekeuringen.nl/mk/styled-4/adoptie/page11.html. De prijs viel gelukkig nog wel mee ongeveer 40 euro. Succes met zoeken!