Meiling zoekt ouders

• Janmar

Van de Centrale autoriteit in China, CCCWA hebben we een kind-dossier ontvangen van een kindje van 1 jaar met albinisme, fotofobie en een verminderde visus voor het ver kijken. De ontwikkeling van het kind is goed.

• zuidelijke moeder

Hier moet ik even op reageren.

Wij zijn ouders van een chinees albino kind, wel iets ouder.

Mocht er iemand informatie wilen over de special need dan hoor ik het graag.

Ik hoop zo dat er voor dit kind ouders gevonden worden.

Aangezien het hier gepubliceert word betekend dat er geen ouders op de wachtlijst staan die hiervoor open staan.

Ik hoop dat ik ouders kan laten nadenken om misschien toch voor deze SN open te staan.

Bij albinisme denk je al snel aan die mag niet buitenkomen.

Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht.

Onze kerel speelt het liefst buiten en doet dat dus ook.

Met zonnebrand 50 om de 2 uur komt dat helemaal goed, of beschermende UV kleding (niet veel duurder als gewone kleren trouwens)

Hij draagt altijd een pet en ook (vaker) een zonnebril tegen het felle licht.

Het zicht van onze kerel is ongeveer 8%. Dat is zeer minimaal.

Alle albino kinderen hebben daar last van, dat hoort bij deze SN.

Daar merk je bij hem zo niets van.

Hij gaat naar regulier onderwijs en met behulp van hulpmiddelen kan hij dit prima volgen.

Auto reiden zal nooit gaan en zelfstandig ergens naartoe fietsen zal ook lastig worden.

Onder begleiding fietst hij wel naar school.

Hij rent over het schoolplein en in nieuwe omgeving zie je hem eerst even rond kijken, maar door een voortreffelijk geheugen kan hij daarna snel zijn weg vinden.

Al met al voor ons niet echt een SN.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.

groeten.

• chineesgelukje

Ik zag dat het oproepje al niet meer op de site van Meiling staat.

Doorgaans betekent dat dat er al ouders gevonden zijn!!

Zou natuurlijk super zijn.

• zuidelijke moeder

Oh wat fijn om te horen dat het oproepje al weg is.

Meestal zijn er dan inderdaad ouders gevonden.

Zag dinsdag trouwens een stukje over een albino meisje van 30 jaar bij BNN op de tv.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1379964