Ikke boek speciaal voor adoptie kinderen

• FaithHope

Wie kan mij helpen ?

Ik zoek een boek speciaal voor adoptiekinderen wat je zelf kunt invullen van baby t/m ?

Ik weet dat er zoiets bestaat maar kan het niet vinden via google.

Groeten Faith

• chineesgelukje

Hoi Faith

Wij hebben voor ons zoontje het boek bij shop adopt besteld. Vonden we zelf erg leuk. Er staan al veel zinnen ingevuld.

Ze hebben voor heel veel landen boeken.

Succes

• siblingdream

Hallo Faith hope.

Ik heb daar toevallig de afgelopen 2 weken een missie van gemaakt. zelfs contact gehad met Pauline Oud de ontwerpster van heel veel leuke geboorte boeken e.d. (zie haar website)

Het probleem is dat de oplage te klein is om zo'n boek uit te geven. op de adoptshop kun je het kopen, maar eerlijk gezegd vind ik 49,95 belachelijk duur. (en wij krijgen een sibling dus x2…)

Ik heb nu een boek besteld, ik ga het zelf maken.

Het boek heet “levensboek van een adoptie kind”van Karin van Hoorn. Het helpt je met een levensboek te maken voor je kind, ik heb het afgelopen week besteld zal ik waarschijnlijk deze week ontvangen,. ik ben benieuwd, ik kan je wle laten weten hoe het boek is.

Met scrapbooken of gewoon een digital fotoboek kom je al heel ver en is ook nog leuk. Of gewoon zelf creatief wat maken, je kunt zo veel.

Wel ga ik het boek van Ikke van de Rabobank knippen en plakken (via marktplaats) om de eerste tijd bij te houden, gewoon met een paar Eigen aanpassing. Voor 5,00 heb je zo'n boek….

Gewoon een tip van mij, kijk maar wat je er mee kunt ;-)

• metam

Een levensboek is iets heel anders dan een babyboek!

In een levensboek staan juist alle dingen over de periode voordat het kind door je gezin werd opgenomen tot en met de adoptie zelf. Informatie over het land, over de biologische ouders, over de oorsprong van hun naam, waar ze woonden, door wie ze verzorgd werden etc.. Het bevat de informatie die je weet, in redelijk zakelijke vorm, en daarnaast kun je persoonlijke dingen toevoegen over hoe je zelf tegen de adoptie aankijkt (wij hebben er een brief aan de kinderen in gedaan). Het is ook geen reisboek over de adoptiereis, maar die staat er wel in.

Een levensboek kun je voor allerlei fasen van het leven van je kind maken, een kleuterversie, kinderversie en een versie voor jong-volwassenen. Het kan bestaan naast een “eerste stapjes” boek waarin de dingen staan die het kind juist bij jullie heeft meegemaakt.

Zelf heb ik de levensboeken van mijn kinderen digitaal gescrapt, je kunt ze ook als scrapbook/plakboek maken, en zelfs samen met je kind.

Als je googlet op Lifebook dan vind je ook veel Engelstalige informatie.

Groetjes,

Meta

• siblingdream

dat had ik inderdaad daar wel uit begrepen, uit omschrijving van boek, maar had voor mij zelf wel ook zoiets misschien dat ik daar de eerste nederlandse woordje, eerste keer naar school eerste verjaardag enz in ga verwerken. Dus ook de eerste fase/jaar nadat je in Nederland bent aangekomen.

Maar is natuurlijk maar net hoe je daar zelf invulling aan wilt geven. want er is inderdaad maar 1 ïkke boek"op de markt voor adoptiekids. dan denk ik dat je met eigen creativiteit heel ver komt. ;-)

Action is daar een hele goede winkel voor, hebben heel veel leuke spulletjes om zelf ziets in elkaar te knutselen.

maar goed, ik heb het boekje voor begeleiding van het maken van een levensboek nog niet ontvangen, maar misschien bedenk ik me nog en maak ik toch een apart Ikke boek, maar dat maak ik dan ook gewoon zelf, lekker knutslelen en je kunt het zo duur en mooi maken als je wilt ;-)