IBO toets gedaan en dan?

• ronsabine

Wij hebben zo'n 4 weken geleden de IBO toets gedaan en tot op heden niets meer gehoord. Hoe lang duurt het gemiddeld voor je iets hoort. Betekent het feit dat wij nog niets gehoord hebben, dat er in ieder geval geen aanvullend onderzoek nodig is (m.a.w dat we zijn ‘geslaagd’ voor de IBO).

Ik ben benieuwd wanneer we iets van de Raad horen…..

Groetjes, Sabine.

• Titia

Hoi,

Wij hebben in 2011 de IBO toets gedaan. Eind augustus konden we, na al vanaf begin juli gewacht te hebben de toets maken. Ik geloof dat we in oktober de raadsgesprekken en de bespreking van de IBO hadden. een gedragsdeskundige moet de toets bekijken en die ‘ hebben het druk’ dat duurt dus even. In november hadden we het laatste gesprek wat afgesloten werd met de woorden : “jullie moeten niet denken dat volgende week het verslag al klaar is”. “Nee, het zal ook es een keer wel wat sneller gaan” dacht ik toen…..Dat werd dus zo half januari en begin februari hadden we de beginseltoestemming binnen. Zo'n maand of 7 a 8 dus bezig geweest om een beginseltoestemming te krijgen.

Daarna ging het snel hoor, we hadden in mei een voorstel! En nu al weer ruim een jaar thuis!

Bij ons waren er geen problemen verder, IBO okee. We kregen naast de gesprekken met de raadsonderzoeker ook nog een gesprek met de gedragsdeskundige over de IBO. Maak je niet al te druk, bij iedereen ‘ komen wel dingen uit zo’n toets'.

Je kunt overigens ook bellen met de raad hoe het er voor staat met jullie onderzoek en wanneer je iets kunt verwachten.

Groet, Titia

• pat

hoi,

mag ik vragen wat een IBO toets is? wij moeten nog aan de voorlichtingen beginnen…..

• Titia

Hallo,

Een IBO toets is een aanvullend onderzoek, met diverse tests, wat komt bij de gesprekken met de Raad voor de Kinderbescherming.Je moet een IBO toets doen als 1 van beide ouders 42 jaar of ouder is. Je doet dan beiden de tests.

Groet, Titia

• Elfje

Als 1 van beide ouders 42 is bij het aanvragen van het BKA-nummer inderdaad. Als je daarna 42 wordt, hoeft het niet. En als 1 van beide ouders 46 wordt (bij een gezamenlijke aanvraag).