Wereldkinderen zoekt ouders:

• mirjam1234

China

(18-12-2013)

Het CCCWA heeft twee kinderen via de Special Focusprocedure individueel aan ons toegewezen. Wij willen graag proberen via een oproep een gezin voor hen te vinden:

Kindje geboren in april 2011:

Het gaat om een kind waarvan het geslacht onduidelijk is, hoewel de verwachting is dat de genderidentiteit mannelijk zal zijn. Het kindje moet mogelijk snel worden geopereerd aan de hypospadie. Het is een rustig en gehoorzaam kindje. Het kindje houdt van spelen en knuffelen met zijn verzorgster. Daarnaast speelt het kindje graag buiten.

Kindje geboren in juni 2010:

Het gaat om een kind waarvan het geslacht onduidelijk is. Op basis van de foto´s past het genitaal het beste bij een partieel androgeenongevoeligheidssyndroom (PAIS), maar andere mogelijkheden zijn niet uit te sluiten. Het is een actief kindje dat houdt van muziek en spelletjes spelen

• Kirstin

Lieve toekomstige ouders,

Als mama van een kindje met soort gelijke special need, doet 't mij pijn om te zien dat er voor deze kinderen maar geen ouders gevonden kunnen worden.

Ik denk dat dit vooral komt doordat dit toch een redelijk onbekende special need is.

Zelf mogen mijn man en ik pas over een jaar weer een nieuwe aanvraag doen en moet er hard gespaard gaan worden.

Mocht iemand vragen hebben? Mail mij!

Het mag toch niet gebeuren dat er geen ouders voor deze prachtige kindjes gevonden gaan worden?!

Lees ook eens 't een en ander op:

DSD Nederland

The Intersex Society of North America

Kirstin