SAV schoolconsult

• MCP

Wat vinden jullie en wat is je advies?

Onze dochter geeft steeds aan dat zij zich niet veilig voelt op school.

Dit speelt al langer.

Ze is bang voor de juf en voor sommige andere kinderen ( de meesten zijn haar verbaal de baas).

Ze geeft dus de gewenste antwoorden. Bang dat de juf boos wordt > afwijzing.

Ze zit op het SBO en is daar als bijna enige alleen omdat ze zeer moeilijk lerend is terwijl de andere kinderen ook gedragsproblemen hebben.

SAV heeft ons een schoolconsult aangeraden en wij zijn daar erg voor.

Echter….school wil niet meewerken.

“ Adoptie is iets van thuis, school biedt wat zij kunnen en daarmee houdt het op. Als onze dochter problemen zou hebben omdat ze geadopteerd is dan moeten wij daar zelf maar iets aan doen.”

Het feit dat SAV school handvaten wil geven in het ‘hoe kan een kind zich veiliger voelen’ vindt school onzin.

Ik ben ten einde raad en ben echt buitengewoon teleurgesteld in de school.

Graag meningen en advies!!!

• Lesley

In gesprek blijven met de school en de juf en op die manier bewerkstelligen dat SAV toch eens langs mag komen!

Jammer dat de school er niet welwillend tegenover staat; ik zou denken dat elke manier van hulp (ook voor de leerkracht) voor kinderen welkom is.

Helaas hier met het sbo van onze dochter dezelfde ervaring; ze heeft FAS en wij hebben voorgesteld een voorlichter van de FAS langs te laten komen en samen met ons een uitleg te geven over FAS (naast de info die wij al hebben verstrekt). De juf vind onze dochter echter alleen maar lastig en negeert haar of zet haar apart. We beraden ons nog over het vervolg.

Succes en ik hoop dat je een opening vind om de SAV toch langs te laten komen!

Lesley

• MCP

O Lesley,

Wat erg toch, voor jullie ook. Je denkt mee, wilt de leerkracht handvaten geven maar ze willen dat gewoon niet.

Ik blijf zeker in gesprek maar school geeft aan dat ze uitgepraat zijn…praten kost teveel tijd, daar hebben ze geen zin in.

• Nannie

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik vond de volgende link:

http://www.steunpuntpassendonderwijs.nl/passend-onderwijs/regelingen-en-voorzieningen/niet-eens-met-school/

Heel veel succes lady's.

• pepe

Je kunt (gratis) bemiddeling aanvragen bij http://www.onderwijsconsulenten.nl/

Dit zijn zeer ervaren onderwijsadviseurs die exact weten hoe ze scholen op hun plichten moeten wijzen….

Wel snel doen…. als je onder passend onderwijs gaat vallen, zijn de rechten van ouders toch echt kleiner en komt er een ander soort onderwijsconsulenten….

Succes iig!

• Nannie

Dank voor de link!

Ik heb hem preventief alvast gebookmarked.