restitutie adoptiekosten

• amvangils@home.nl

Hallo, kan iemand mij vertellen of de eerste procedure kosten voor colombia terug betaald worden indien wij de procedure willen beeindigen? Wij wachten alweer een paar jaar op een tweede kindje,maar er zit totaal geen schort in,nu zijn we heel ver met pleegzorg en willen daarom stoppen.helaas wel veel geld betaald,maar naar onze mening ligt ons dossier al jaren op de stapel ,men heeft daarin weinig gedaan,maar er is wel veel geld betaald. Ik hoop dat iemand ons iets meer kan vertellen, zie alleen dat de voorlichtingskosten soms terug betaald worden.

• Nan33

Ik ben bang van niet maar staat dat niet in het contract wat je hebt getekend?

Anders even bij de vergunninghouder navragen, ik weet dat je bij K&T iig niks terug krijgt.

• siblingdream

-

• MCP

Hier helaas precies een zelfde soort ervaring.

Op de wachtlijst geplaatst met de mededeling dat we binnen een half jaar een voorstel konden verwachten.

Echter na 1,5 jaar kregen we de mededeling dat we beter van de wachtlijst af konden want het liep allemaal niet meer en het contact met het land werd zoetjes aan afgerond…

Het heeft ons ruim 4000 euro gekost waarvan we geen cent terugkregen terwijl het niet eens onze eigen keus was van de wachtlijst te gaan maar zij ons dat adviseerden.

Het dossier heeft gewoon al die tijd bij hen in de kast gelegen want zou pas opgestuurd worden na een match.

Het heeft me zeer verbaasd. Want ze hebben gewoon niets hoeven doen aangezien er helemaal geen voorstellen kwamen en ze dus ook niks te matchen hadden.

• Nan33

@ Sibling dream je geeft aan dat je de kosten pas na de intake kreeg. Mijn ervaring bij WK is dat je die krijgt zodra hun je dossier hebben ontvangen, daarnaast valt het gewoon op te zoeken op hun site.

http://www.wereldkinderen.nl/websites/implementatie/mediadepot/887fd4460fa.pdf

Maar het is inderdaad wel zuur dat wanneer er van het voorschot nog maar zo weinig is gedaan je niks meer terugkrijgt dit is volgens mij bij alle vergunninghouders zo, het is jammer dat er vanuit bijv de overheid niet meer controle op de vergunninghouders is.

• siblingdream

-

• Elfje

Siblingdream, welke goede beslissing hebben jullie dan gemaakt? Jullie huidige vergunninghouder doet toch precies hetzelfde?

• siblingdream

-

• Elfje

Het is overal wel wat. Dat je ineens op een website leest dat de bureaukosten voor de adoptie van een sibling per 1-2-2014 € 1500,- hoger worden, vind ik ook niet netjes.

• Nan33

Ik heb juist die ervaring bij K&T dat er nog heel veel aan kosten bleek bij te komen en daar kwam ik pas achter toen mijn dossier al was verstuurd, omdat ik toen in contact kwam met mensen die al vanuit dat land hadden geadopteerd. Mijn ervaring met WK is juist dat ik ze heel zorgvuldig vind met de kosten en dat ze het ook geen probleem vinden als je om een specificatie vraagt.