centrale wachtlijst bij de vhg

• pat

hallo,

Als mijn man en ik op de centrale wachtlijst komen te staan bij de vgh, en stel dat de eisen van het desbetreffende land wordt veranderd, dat de eisen nog strenger worden geldt dat ook al als je op de wachtlijst staat? aangezien het soms wel jaren duurt en de eisen vaak worden veranderd. Zal toch verschrikkelijk zijn als je al een paar jaar op de lijst staat dat je ineens niet meer aan de eisen voldoet als de documenten die kant op gaan?

kan iemand mij daar verder uitleg over geven

bedankt

• Nan33

Zolang je dossier nog niet in het desbetreffende land ligt zou het inderdaad kunnen dat je niet meer in aanmerking komt als de eisen veranderen, maar ik denk dat je hier het best contact over op kan nemen met je vergunninghouder-

• pepe

Dat kan,

de wachtlijst kan ook gesloten worden…

Wij hadden het bij Meiling;

op het moment dat ons gezinsrapport naar hen werd opgestuurd, werd China gesloten.

We hadden een zeer uitgebreid gesprek over kansen en mogelijkheden, er bleek dat we prima bemiddelbaar waren voor Taiwan.

We hebben ons vervolgens op de centrale wachtlijst laten zetten voor Taiwan.

Na 9 maanden bleek er geen schot te zitten in Taiwan maar de wachtlijst voor China weer open te gaan….

we werden keurig gebeld of we niet daar naar terug wilden stappen.

Onze papieren zijn naar China verzonden en eigenlijk meteen kwam er een voorstel.

Ik hoop eigenlijk dat dat altijd zo is, bij iedere vergunninghouder; dat ze meedenken en vooruitdenken.

De wijzigingen an sich, daar kan een VGH niets aan doen, dat bepaalt het land…

Vraag bij je VGH wegleggen is een heel verstandig advies,