verhoging bureaukosten

• jovio

In 2012 kondigde Kind en Toekomst een verhoging van €2000,- van de bureaukosten aan. Februari dit jaar kwam er een verhoging van €1500,- aan bureaukosten per kind bij de adoptie van 2 of meer kinderen. Deze maand komt daar nog eens een verhoging voor alle adopties bij van €500,00. K en T geeft aan dat met name de wereldwijde terugloop van het aantal te adopteren kinderen de oorzaak van deze verhogingen is. Hebben andere vergunninghouders ook verhogingen aangekondigd?

• pat

Jeetje……

ben benieuwd wat adoptie doet met 5 jaar, welke kant het op gaat! kijk geregeld op de site van de vergunninghouders, maar nooit gelezen over verhoging bureaukosten ect…

• rcn@quicknet.nl

Wat betreft Meiling ze hebben geloof ik wel wat verhoogd een paar jaar geleden maar dat was geloof ik 200 euro.

Maar Meiling werkt met vrijwilligers dus dat is niet een eerlijke vergelijking.

Ik snap wel als je minder geld binnen haalt door minder adopties dat er een soort van compensatie moet zijn , maar dat zouden ze zelf kunnen doen door bv goedkoper pand minder personeel maar dat zullen ze vast allemaal hebben bedacht.

KT vraagt duizenden extra…

Dit was voor ons 1 van de redenen dat we niet met hun in zee zijn gegaan.

• Lesley

Klinkt als financieren van hun eigen kosten over de ruggen van aspirant adoptiefouders.

Dus als ik het vertaal naar de “normale zakenwereld” ga ik de prijs van mijn product verviervoudigen omdat er minder mensen zijn die mijn product kopen?

Ben blij dat wij al een aantal jaar de procedure voor onze sibling achter de rug hebben.

• jovio

Voor de volledigheid: bericht van de verhoging is te lezen op de site van Stichting Kind en Toekomst. Onder kopje: nieuws.

• Nannie

Wij zitten bij de NAS, misschien dat er voor onze inschrijving iets verhoogd is, maar sinds onze inschrijving (2011) volgens mij niet.

Wij zaten bij K&T, maar zijn er weg gegaan vanwege de beroerde communicatie en het gevoel dat wij als adoptief ouder geen partij waren.

(Ik bedoel, geen partij waar je rekening mee hoeft te houden / mee mee hoeft te denken enz)

• jopie tamboer

Waar is het einde? Het schijnt allemaal zomaar te mogen, er zijn geen regels voor. Wij steken onze kop boven het malieveld uit en sturen SKT een brief van zorg hierover, maar hoe meer hoe beter…het wordt tijd dat Kind en Toekomst gaat begrijpen dat (aspirant) ouders geen melkkoe zijn en geen onuitputtelijke bron zijn.

Ben erg benieuwd hoe het momenteel bij WK is? Zijn daar ook extreme verhogingen doorgevoerd?

• Benthe10

De bureaukosten zijn bij WK met €200,- gestegen (voor 1 kind) en voor een sibling ca. €300,- (zie site WK).

• Nan33

WK past volgens mij elk jaar de prijzen iets aan, ik weet dat vorig jaar voor mij het bedrag omlaag ging en nu is het 200 euro gestegen in totaal is het nog steeds iets lager dan toen ik op intake ging.

Ik weet wel dat WK flink heeft gereorganiseerd en er aardig wat personeel is uitgegaan.

De verhogingen van K&T vind ik echt absurd ze denken volgens mij dat iedereen maar onbeperkte financiele mogelijkheden heeft en zo vehoging zo eventjes opvangt, ik ben zo blij dat ik toen ben overgestapt.

• Elfje

De aspirant adoptieouders bij K&T ontvangen vandaag of morgen een brief over de verhoging.