verhoging bureaukosten

• simon74

wij zijn overgestapt vanwege de verhogingen die we steeds maar weer kregen van kind en toekomst. Er werd niks gecommuniceerd, nee, we moesten het lezen op de website. Schandalig. en als je er over belt en er vragen over hebt word je echt schandalig behandeld. Hoe durf je er naar te vragen? alles wordt toch duurder werd er gezegd. Maar niet duizenden euro's. Ik begrijp best als je een inflatiecorrectie doet, maar dat mag nooit meer zijn dan iets van 200 of 300 euro. Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen Kind en Toekomst dit duidelijk gaan maken, want ze gaan maar door….. ze beseffen niet adoptieouders ook mensen zijn met een gevoel.

we zijn nu bij wereldkinderen ingeschreven en ontvingen bij inschrijving een overzicht van de kosten. Die hadden we ook al op de site gezien. Dat schijnt ook al iets te zijn wat Kind en Toekomst niet heeft begrepen. Maar goed, we zijn duidelijk geïnformeerd nu en we hebben ook alle vragen die we hadden op financieel vlak duidelijke uitleg gekregen. Voelt goed. Communicatie is fijn en we worden serieus genomen. Dat mag je ook verwachten, maar na onze eerste ervaring bij kind en toekomst zijn we nergens meer zeker van.

Het was wat ons betreft dus niet alleen het financiële, maar het hele plaatje.

groetjes

• karin.zalm

maandag heb ik contact gehad met Kind en Toekomst en eerlijk gezegd ben ik nog aan het bijkomen van het telefoongesprek. Ik lees hier de berichten over de verhoging en de manier waarop je te woord wordt gestaan.

Ik kan helaas alleen maar beamen dat het werkelijk te zot voor woorden is hoe men daar met met mensen omgaat.

Voor ons is het nu duidelijk, we gaan overstappen. We hebben al heel veel gepikt, veel nare gesprekken gevoerd. Maar maandag was de druppel. Ik vind het niet gepast om hier in detail te treden, dat doe ik dus ook niet. Het enige dat ik wil eggen is dat men niet bereid was ons duidelijkheid te geven waarom de verhogingen waren doorgevoerd en waarom mensen niet op de hoogte waren gebracht.

Maar we gaan nu de andere vergunninghouders langs om te kijken waar wij een beter gevoel bij hebben. Jammer van de verloren1,5 jaar, maar so be it.

• pepe

Moeilijke beslissing maar als je een rotgevoel hebt bij je VGH wel de juiste lijkt me.

Bij iets dat zo veelomvattend is als de adoptie van een kindje zou ik geen nare gesprekken en gebrek aan openheid willen. Wie zegt dat straks dan wel alles goed geregeld is…

Maak een lijstje van landen, ga een rondje bellen en volg je gevoel. Sterkte!

• Alice

Er is wel veel veranderd dan bij K&T jaren geleden hebben ze de adoptie voor onze kinderen geregeld en altijd konden wij bellen en werden wij super te woord gestaan, soms wel moeilijk om er door te komen met bellen maar altijd vriendelijk.

Ook werd toen duidelijk verteld wanneer en waarom iets duurder was geworden maar een verhoging van 2000 euro hebben wij dan ook nooit meegemaakt, dat was dan 4400 gulden geweest, toch niet normaal zo veel geld.

• Eli1

Lijkt me dat Kind en Toekomst niet veel Toekomst heeft als ze zo doorgaan… welke aspirant adoptieouder die een keuze heeft, kiest er op deze manier nu nog voor hun als vergunninghouder. Zouden ze zich dat niet realiseren?

• jopie tamboer

Dan verhogen ze gewoon weer de bureaukosten…:S

Wel lastig als je land van keuze alleen bij Kind en Toekomst mogelijk is….dan is de enige optie; je zorgen blijven uiten en een schietgebedje doen dat het niet verder uit de hand loopt, financieel gezien.

• siblingdream

iemand al een brief gekregen? ben toch wel benieuwd hoe ze dit verantwoorden?

• mirjam1234

Dit staat op facebook bij de NAS:

Nederland: de NAS heeft besloten om in 2014 de binnenland tarieven voor adoptiebemiddeling niet te verhogen.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de homepage van onze website. www.nederlandseadoptiestichting.nl

• Hema2013

YES!!! Goed nieuws :-)

• janneke.13

wij hebben nog geen brief gezien. Iemand anders wel?????

Wij hebben voor de ‘gein’ een rondje gebeld en het is erg interessant.

Niemand heeft zijn kosten zo verhoogd, ook niet de afgelopen jaren. Dus wat er gebeurt is me niet helder. mag dit ook zomaar? Kunnen we niet gezamenlijk een klacht indienen? Want het wordt blijkbaar geaccepteerd. En waarom hoeven andere organisaties dit niet te doen?