Welke vragen stellen bij ophalen kindje

• Nannie

Na vele jaren wachten zijn we helemaal verguld met een prachtig voorstel. :)

Nu de laatste loodjes met wachten en de voorbereidingen en daar horen voor ons ook het opstellen van een vragenlijstje bij, om in het land van herkomst te stellen.

We hebben er al een aantal bedacht (informatie rondom achtergrond / wat er bekend is van eerdere levensjaren enz).

We willen, vooral voor ons kindje, graag compleet zijn.

Hebben jullie tips mbt welke vragen goed zijn om te stellen?

En zijn jullie bijvoorbeeld ook langs een eerder tehuis geweest?

Volgens mij is er vrij veel bekend.

• Karen K.

Ik had een aantal steekwoorden opgeschreven en hier bij de overdracht niet 1 keer aan gedacht te gebruiken ;-)

Wat wel heel fijn was: we hebben alles op video opgenomen!!

Achteraf heel waardevol, je krijgt op zo'n moment zoveel informatie dat je niet alles kunt onthouden

en video kun je tig-keren afspelen om het na te luisteren/kijken.

Vooral de correct uitspraak van zijn naam hebben we heel goed vast weten te leggen.

PS: kun je iets meer vertellen over voorstel? (:D

Groetjes, Karen K.

• Elfje

Gefeliciteerd, Nannie!! Jongen, meisje? Leeftijd? Land? Erg benieuwd!

• NH

Ik heb je een PB gestuurd. Is die wel aangekomen? Ik kan namelijk niets vinden bij mijn verzonden berichtjes.

• Nannie

Fijn dat je het even meld.

Ik had dus geen berichtje gehad dat er een PB was…

Bedankt voor je lijstje met vragen!!

Ik heb je een PB terug gestuurd.

• Hermine

Hoi nannie gefeliciteerd met jullie voorstel! Wij hadden ook een lijstje met vragen opgesteld en steekwoorden. Zoals wat hij leuk vind, achtergrond info, gezondheid, Waneer hij kon kruipen of lopen en praten. Maar tijdens de overdracht zijn we hier niet aan toe gekomen. Hij werd gebracht door iemand die hem niet verzorgd had. Later die week kregen we de kans om het weeshuis te bezoeken voor de poort ( helaas niet naar binnen) en om zijn verzorgster te ontmoeten. Zij kwam naar buiten. hebben onze gids de vragenlijst laten vertalen en kregen deze beantwoord terug van de verzorgster.

Groetjes hermine

• MCP

Wat je allemaal kunt vragen ligt heel erg aan uit welk land het kindje komt en hoe de procedure is.

Mijn oudste 2 hebben we eerst 3 weken bezocht in het tehuis, van het ene kind ook elke dag de moeder ontmoet, dan kan je gaandeweg een heleboel vragen stellen en maak je ook mee hoe er in het tehuis met de kindjes wordt omgegaan. Je ziet wat ze te eten en te drinken krijgen, hoe ze getroost worden, hoe ze slapen.

Maar de jongste werd op een kantoor overhandigd, er konden toen geen vragen gesteld worden.

Ik vond dat vergeleken met de adoptie van de oudste 2 maar een erg kille boel, ook voor het kindje zelf.