Ervaringen Schisisteam Utrecht

• Bianca

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaringen met het schisisteam in Utrecht? Wij zijn aan het uitzoeken wat voor ons kindje straks het beste is. De website van het Radboud komt ‘warmer’ over en van Utrecht wat kil. Nu weet ik dat dit niet veel zegt, dus daarom zijn wij op zoek naar ervaringen. Hoe gaan de artsen/verpleegkundigen met het kind om? Hoe is de informatieverstrekking? Hoe word je begeleid? etc.

Alvast bedankt voor jouw/jullie reactie.

Groetjes, Bianca.

• kind van mijn hart

Hoi Bianca,

Onze dochter is onder behandeling van het schisis team in Utrecht.

Persoonlijk zijn wij hier erg over te spreken.

Er wordt geluisterd mee gedacht,en waar nodig voorzien van tips.

Ons meisje was bijna 11 maanden toen zij bij ons kwam en geboren in China(2011).

Zij heeft een 3e graads schisis,en haar lipje was in China gesloten toen zij 4 maanden was.

Met 16 maanden geopereerd aan het zachte en harde gehemelte en helaas precies een jaar later weer omdat er weefsel had losgelaten aan het harde gehemelte.

Beide keren prima communicatie en betrokenheid.

Wij hebben alleen ervaring in het WKZ en ik heb begrepen van o.a adoptie kennissen dat er per ziekenhuis wel een ander schisisbeleid is,(oa de volgorde van opereren etc)

Voor ons was de bereikbaarheid toch wel doorslagevend volg je gevoel en hart hierin ,komt zeker goed.

groet Adriana

• Bianca

Dank je wel, Adriana, voor jouw reactie. Ik ga mij verder onderdompelen in de informatie en zoals jij zo mooi zegt: mijn gevoel en hart volgen.

Bedankt! Groetjes, Bianca.