Bent u een homoseksuele of heteroseksuele vader met adoptiekin(eren) tussen de 1.5 en 18 jaar?
Lees dan verder!
Aan de Universiteit van Amsterdam loopt, onder begeleiding van Henny Bos en Loes van Gelderen, onderzoek naar de ontwikkeling van adoptiekinderen die opgroeien in verschillende gezinsvormen.
Wat is het doel van deze studie?
In het onderzoek wordt informatie verzameld over het functioneren van adoptiekinderen en hun ouders in verschillende gezinsvormen. Deze informatie zal gebruikt worden om verschillen tussen gezinnen te analyseren en de ondersteuning aan adoptiefamilies te verbeteren.
Hoe gaan we te werk?
Door middel van vragenlijsten zal gekeken worden naar kenmerken van het kind en kenmerken van de ouders. Het invullen van deze online vragenlijsten zal 30 tot 45 minuten duren. Ook wordt gevraagd of de leerkracht van het kind een vragenlijst kan invullen over het kind in de klas.
Krijg ik iets voor deelname?
Wanneer u deelneemt aan dit onderzoek, maakt u kan op het winnen van één van de vier VVV-waardebonnen van 25 euro, in te leveren op ruim 23.000 plekken.
Met wie kan ik contact opnemen als ik meer informatie wil?
Wanneer u geïnteresseerd bent in deelname kunt u een mail sturen naar de uitvoerend onderzoeker: rowanroxanneesmee.hulsman@student.uva.nl
U ontvangt dan een informatiebrief met daarin verder informatie over het onderzoek. Wanneer u na het lezen van deze informatiebrief nog steeds wilt meedoen ontvangt u via de mail een link naar de online vragenlijst.
We hopen spoedig van u te horen!