adoptie/hiv

  • igw

    Wij denken na over adoptie van een kindje met hiv. We zijn in de beginfase en bezig met oriënteren. Ik ben benieuwd of er mensen in dezelfde fase zitten en/of recente praktijk ervaring hebben.

  • Hema2013

    Hoi

    Er zijn veel ziekenhuizen die kinderen met hiv behandelen, waaronder het UMCG groningen. Wij hebben op die poli vrijblijvend een afspraak gemaakt en daar veel informatie gekregen. een aanrader!

    Succes!

  • MSA

    De HIV vereniging Nederland heeft een goede en informatieve brochure uitgegeven over de adoptie van HIV-positieve kinderen: http://www.hivnet.org/index.php?option=com_content&view=article&id=10319&Itemid=419.

    Daarnaast, zoals Hema2013 al zegt, is het altijd handig (en wordt het ook door de RvK zeer op prijs gesteld) om een informatieve afspraak te maken op een van de HIV poli's in Nederland (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Groningen). Je spreekt dan waarschijnlijk een van de HIV-verpleegkundigen. Zij kunnen je ook veel vertellen.

  • Hema2013

    Ken je het boekje positief geadopteerd al? Leest makkelijk en is heel duidelijk..

    Kan je volgens mij wel bestellen of gratis aanvragen zelfs bij de HIV vereniging of

    anders via de cursus als leesexemplaar even lenen … zeker doen als je over HIV nadenkt.

    Succes!

  • igw

    Bedankt voor jullie reacties. We hebben al veel gelezen over hiv in het algemeen. Hiv in combinatie met adoptie is een ander verhaal. Er zijn weinig praktijk ervaringen. Ik ben met name benieuwd naar mensen die inmiddels een kindje met hiv geadopteerd hebben. Is dat bij jullie het geval?

  • Hema2013

    wij hebben nog geen kindje met hiv geadopteerd ,maar wij hebben wel via de Hiv vereniging een contactpersoon gekregen die met ons contact opgenomen heeft. deze persoon heeft ons een keer gebeld en we konden allemaal vragen stellen en deze persoon gaf dan ook antwoorden en vertelde zelf over hoe het gaat thuis…en dat viel ons reuze mee om te horen.

    Een ervaringsverhaal doet altijd wat extra merkten wij, dan kan je je een beeld vormen ;-)

    Succes!